Багатофункціональне портове судно для АМПУ збудують в Румунії

Четверг , 18 декабря 2025, 15:06
Будувати багатофункціональне портове судно для дунайської філії АМПУ буде одна з румунських компаній.
Багатофункціональне портове судно для АМПУ збудують в Румунії

Державне підприємство "Адміністрація морських портів України" завершило міжнародну закупівлю багатофункціонального портового судна в межах проєкту RELINC, що реалізується у партнерстві зі Світовим банком.

Переможцем тендеру стала румунська компанія SC SEVERNAV S.A.  Вартість укладеного контракту 4,15 млн. євро.

Її суперниками були українська компанія "Нібулон" та один з підрозділів нідерландської суднобудівної компанії DAMEN, які запропонували значно більшу вартість - відповідно, 5,36 та 7,75 млн. євро.

"Перед підписанням договору постачальник подав декларацію про кінцевих бенефіціарних власників. Кінцеві бенефіціари не входять до санкційних списків України та міжнародних санкційних реєстрів і відповідають вимогам для виконання договорів, що фінансуються міжнародними фінансовими організаціями", - йдеться в повідомленні.

Договір підписано у грудні 2025 року, поставка судна очікується у першому півріччі 2027 року.

Нове судно посилить реагування на надзвичайні ситуації, технічний та екологічний нагляд за акваторією, а також інженерну підтримку для безперебійної роботи портової інфраструктури.

Судно з двома дизельними двигунами повинно бути довжиною максимум 23,5 м, шириною максимум 9,0 м, висотою по борту максимум 2,9 м та осадкою максимум 2,5 м. Загальний дедвейт має становити мінімум 70 т. На судні буде електрогідравлічний кран Heila HLRM 80 3S (Італія) вантажопідйомністю 6,2 т при максимальному висуванні стріли на 12,3 м.

Це річкове та прибережне морське судно, призначене для збору нафтових продуктів і сміття з поверхні води. Також воно може виконувати функції буксира та брати участь у локалізації пожеж на суднах і портових об’єктах. Воно буде мати монокорпусну конструкцію, з однією робочою палубою, з розміщенням чотирьох членів екіпажу (зокрема спальні каюти) під палубою, на першому рівні та з рубкою з оглядом на другий рівень з лівого борту судна.

"Закупівля проведена через систему Prozorro з дотриманням Правил Світового банку та принципів прозорості й доброчесної конкуренції. Це важливий крок для зміцнення логістичної стійкості України та підвищення рівня морської безпеки", - додали в АМПУ.

comments powered by HyperComments