Українська залізниця до кінця війни припиняє оновлювати парк вантажних вагонів
Зупинено дію Програми оновлення парку вантажних вагонів в Україні та скорочення їх термінів експлуатації. Про це повідомив голова правління "Укрзалізниці" Олександр Камишін.
Камишін зазначив, що наразі програма не актуальна. Призупинене, зокрема, передбачене нею поступове обмеження термінів експлуатації вагонів до нормативних. "Наше завдання зараз — дожити до перемоги. Що робити з вагонним парком далі, ми знайдемо. Наразі немає дефіциту рухомого складу, окрім зерновозів. Проте на зерновози, скільки б їх не було в країні, все рівно буде дефіцит в ці місяці, адже починається збирання урожаю”, — підкреслив керівник "Укрзалізниці".
Він додав, що на сьогодні в управлінні компанії перебуває 18 тисяч російських та білоруських вагонів. "У нас є 18 тис. вагонів російської та білоруської власності, які на сьогодні перебувають у нашому операційному управлінні згідно з рішенням суду, який їх заарештував та передав нам в управління”, — сказав Камишін.
Він також зазначив, що залізничникам, порівняно з активною фазою російсько-української війни 2014-го, цього року вдалося уникнути великих втрат рухомого складу, зокрема, локомотивів, хоча і були окремі випадки таких втрат. "Відрізнити бойові дії 2014-го та 2022-го року можна тим, що ми практично не втратили рухомий склад. Ми встигли все оперативно вивезти із зони бойових дій. Навіть з депо, яке було одним із перших захоплене російськими військами, вивели практично весь рухомий склад. У нас із 30 американських локомотивів тільки один лишився з причини планового обслуговування. Локомотиви, вагони та інший рухомий склад вчасно евакуювали”, — наголосив Камишін.
Програмою передбачено оновлення вантажного парку завдяки будівництву 51,3 тис. нових вагонів. Зокрема, йдеться про 36,7 тис. піввагонів та 14,6 тис. зерновозів. Саме ці види рухомого складу становлять близько 65% у загальному вантажному парку. Передбачалося також поетапне обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів до нормативного терміну служби: для напіввагонів — з 44 до 22 років, для зерновозів — з 45 до 30 років.
На відео - аналіз роботи "Укрзалізниці" за воєнний період.