Як українські локомотиви працюють на залізниці Молдови (ВІДЕО)
9 серпня під час наради керівництва залізниць України, Молдови та Румунії було досягнуто домовленості щодо використання локомотивів Укрзалізниці для вантажних перевезень територією Молдови. Транзит вантажів залізницею відбувається від Могилева-Подільского у Вінницькій області до порту Рені на півдні Одеської області через всю територію Молдови.
У нашому відео, створеному на основі наданих молдавськими колегами відеоматеріалів, можна побачити рух українських тепловозів залізницею Молдови. В основному - це вузлова станція Басарабяска та перегони неподалік від неї. Розпочинається сюжет фрагментом з тестовим рухом вантажного потяга під тягою нового тепловоза ТЕ33 "General Electric", також можна побачити тепловози серІй 2ТЕ10 та 2ТЕ116 з вантажними та службовими потягами. Українські тепловози, скоріш за все, також задіяні не лише у транзитних вантажних перевезеннях, а й у процесі модернізації ділянки залізниці Молдови від Басарабяски на південь у напрямку Рені та у відновленні залізниці від Басарабяски до Березіно вже у Одеській області.
Перші вантажні потяги з українськими локомотивами вирушили у вівторок, 9 серпня. Загалом у перший день вирушили чотири вантажні потяги під локомотивами "Укрзалізниці". У перевезеннях задіяні магістральні тепловози Одеської залізниці (які базуються у локомотивному депо Рені Одеської області), також долучилися тепловози з локомотивного депо Жмеринка Південно-Західної залізниці.
Також зауважувалося, що у подальшому планується вийти на передачу шести потягів на добу: чотири потяги передаватимуться локомотивами "Укрзалізниці" ще два — локомотивами "Залізниці Молдови" (CFM).
До початку війни українські тепловози Одеської залізниці регулярно працювали на території Молдови з вантажними потягами від станції Роздільна у Одеській області до Бендер чи навіть станції Каушани. Також український тепловоз досить часто працював на всьому маршруті пасажирського потягу "Одеса - Кишинів". Але рух потягів на даному напрямку припинився через неможливість з цілого ряду причин залізничного транзиту через територію Придністров'я. Окрім того, через територію Молдови періодично йшли локомотиви на "відрізану" від основної мережі "Укрзалізниці" ділянку біля порту Рені.
Нагадаємо, що наприкінці червні "Укрзалізниця" та ДП "Залізниця Молдови" протестували проведення потяга з Могилева-Подільського до Рені транзитом через територію сусідньої країни із використанням українського локомотива. Це пов’язано передусім із тим, що Залізниці Молдови не вистачає власного рухомого складу.