"Укрзалізниця" буде закривати непрацюючі станції
"Укрзалізниця" планує закривати станції та дільниці, що простоюють 5 і більше років. Про це розповів член правління "Укрзалізниці" Вячеслав Єрьомін.
"У нас є чітке розуміння щодо закриття взагалі непрацюючих станцій. Плануємо це робити. Підкреслюю, мова не про малодіяльні, а про ті дільниці, що не використовувалися п’ять і більше років. А проте є амортизація, витрати на їх утримання, податок на землю, хоча його зараз і зменшили до 0,25%, однак такі витрати є", – заявив Єрьомін.
Він додав, що стосовно цього питання є порозуміння із віцепрем’єр-міністром Олександром Кубраковим та Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України. За словами Вячеслава Єрьоміна, недіючі дільниці займають близько 5% від усієї мережі УЗ.
Щодо малодіяльних станцій, то одним із варіантів вирішення питання з ними є програма залізничної компанії по створенню терміналів в областях. "Принцип такий: нам не потрібна одна станція, на яку приїде один вагон; ми створимо хаб, де буде 100 вагонів, а автомобілі зроблять першу й останню милю, довезуть до всіх точок вантаж. Тож не потрібно буде багато станцій, адже буде розумне логістичне рішення", – зауважив Вячеслав Єрьомін.
В Одеській області такою фактично непрацюючою ділянкою є лінія залізниці від станції Мигаєве до станції Ротове, яка наразі є тупиковою. Ця гілка залишилася від частково розібраного наприкінці 1990-х з'єднувального напрямку Раухівка - Роздільна. Після цього вона до осені 2014 року використовувалася суто для руху приміського потягу "Роздільна - Ротове" та епізодичних вантажних перевезень до елеватору на станції Ротове. Після 2017 року ніякого руху поїздів тут немає, єдина проміжна станція Червонознам'янка використовується як відстійник для списаних вантажних вагонів.