Євросоюз вважає необхідним будівництво залізниціколії 1435 мм до Львова

Среда , 12 июля 2023, 17:23
Міжнародні європейські фінансові структури вже прораховують перший етап будівництва залізниці європейської колії - поки що від кордону до Львова.
Євросоюз вважає необхідним будівництво залізниціколії 1435 мм до Львова

Європейська комісія та Європейський інвестиційний банк у своєму спільному дослідженні пропонують побудувати залізницю з Кракова до Львова європейської колії 1435 мм.

"Будівництво залізниці з колією 1435 мм в Україні та Молдові, з’єднання цих залізниць із Польщею та Румунією, наблизить їх до єдиного ринку ЄС", - зазначила комісар з питань транспорту Адіна Валеан.

Беручи до уваги ймовірні витрати, очікуваний попит і пропускну спроможність лінії, дослідження пропонує як перший крок прокласти залізницю з з колією 1435 мм від Краків/Катовіце (Польща) до Львова (Україна), а також Ясси (Румунія) до Кишинева (Молдова).

У дослідженні також оцінюється спосіб, у який нові лінії в Україні та Молдові працюватимуть з мережею інших країн у цих країнах, де й надалі використовуватимуться колії 1520 мм.

"Перші висновки європейських колег щодо розвитку мережі 1435 (євроколії) опубліковано. Спочатку команда консультативної служби JASPERS ЄІБ досліджувала маршрут Краків-Львів-Чернівці-Кишинів, але згодом зрозуміла, що треба дивитись комплексно на розвиток всієї, фактично паралельної до 1520 мм мережі євроколій в Україні і Молдові. В той же час, вже здійснюється проектування певних дільниць 1435 мм територією України, зокрема, Ковель-Ягодин (за підтримки ЄІБ), Рава-Руська-Брюховичи/Львів (ЄС), Мостиська-Скнилів (держбюджет) та Чоп-Ужгород (держбюджет, CEF). Очікується, що проекти з наведеного індикативного плану будуть eligible для грантового співфінансування з боку фондів ЄС у майбутніх періодах", - прокоментував директор Офісу з міжнародних проектів "Укрзалізниці" Володимир Шемаєв.

У листопаді 2022 року було оприлюднене попереднє техніко-економічне обґрунтування щодо розширення залізничної мережі європейського стандарту на Україну і Молдову, яке готувалося консультативною службою JASPERS. Експерти оцінювали можливість прокладання колії стандарту 1435 мм "територією України і Молдови за умовним коридором Краків - Мостиська 2 - Львів - Вадул-Сірет - Кишинів". 

comments powered by HyperComments