"Укрзалізниця" в серпні 2023 року перевезла в усіх видах сполучень 12,266 млн тонн вантажів. Це на 13,8% більше серпня 2022 року та відповідає показнику липня 2023 року, незважаючи на падіння експортних перевезень через блокування зернової угоди.
Найбільше за обсягами перевезень у серпні 2023 року було будматеріалів (3,203 млн тонн), кам’яного вугілля (2,348 млн тонн), залізної та марганцевої руди (2,060 млн тонн). Зернових вантажів перевезли 1,677 млн тонн.
За словами голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгена Лященка, серпневий ріст показників вантажної роботи обумовлений активізацією перевезень у внутрішньому сполученні, зокрема будівельних вантажів для відновлення інфраструктури країни.
Так, загальний обсяг перевезень вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні в серпні 2023 року зріс на 34,5% до серпня 2022 року та склав 8,312 млн тонн. Зокрема, перевезення мінбудматеріалів зросли на 64% (до 2,988 млн тонн), що становить 36% у внутрішньому сполученні. Перевезення кам’яного вугілля територією України в серпні зросли на 15,2% (до 2,284 млн тонн), зернових вантажів — на 56% (до 744,3 тис. тонн), руди залізної та марганцевої — на 38,5% (до 680,7 тис. тонн).
Натомість з об’єктивних причин у серпні зафіксовано падіння експорту на 17,7% — до 3,297 млн тонн. Зокрема, перевезення основного стратегічного вантажу — зернових — показали в серпні 2023 року падіння на 45,3% (до 875,8 тис. тонн).
«Блокування морських портів та зернового коридору, обмеження пропускної спроможності наших європейських партнерів призводять до зниження показників експорту українських вантажів, проте ми очікуємо зміни цієї тенденції в активний осінній сезон перевезень та вкотре наголошуємо, що Укрзалізниця готова перевозити в рази більші обсяги вантажів та активно долучатись до розбудови необхідної інфраструктури й пошуку всіх можливих шляхів сполучення українських вантажовідправників з європейськими клієнтами», — констатував Євген Лященко.
Він також нагадав, що днями польська та українська залізниці домовилися про спільну роботу з розвитку пасажирських і вантажних залізничних перевезень між країнами задля збільшення експортно-імпортного потенціалу. Це перша з 1994 року угода такого рівня між залізницями двох країн.
Крім того, Укрзалізниця шукає можливості щодо розширення залізничних коридорів до портів Балтії, адже наразі порти Литви мають значний незадіяний потенціал, тож організація конкурентного альтернативного маршруту для доставки української аграрної продукції та металопрокату до морських портів Балтії, а також для імпорту енергоносіїв до України може стати перспективною довгостроковою стратегією.