Skoda постачатиме нові тролейбуси до Таллінна, старі вирушать до Кишинева
Нещодавно ми писали про виведення з експлуатації всіх тролейбусів у столиці Естонії Таллінні та проведення тендеру на закупівлю нових тролейбусів.
Перемога Skoda у талліннському тендері
Компанія "Шкода Електрик" (Škoda Electric a.s.) виграла тендер на постачання до Таллінна 40 нових тролейбусів. Планується постачання 18 стандартних 12-метрових та 22 зчленованих 18-метрових машин з автономним ходом 40 кілометрів від акумуляторів. Skoda має багаторічний досвід у виробництві тролейбусів та іншого міського транспорту, і її продукція відома своєю надійністю та якістю.
Нові низькопідлогові тролейбуси будуть відповідати сучасним стандартам екологічності, комфорту та безпеки. Очікується, що вони будуть оснащені сучасними системами кондиціонування, інформаційними дисплеями для пасажирів, а також будуть доступними для людей з обмеженими можливостями.
Перемога Skoda в тендері підкреслює конкурентоспроможність компанії на європейському ринку міського транспорту. Таллінн, своєю чергою, отримує можливість оновити свій тролейбусний парк, що позитивно позначиться на якості обслуговування пасажирів та екологічній ситуації в місті.
"Мінусом" ситуації буде те, що тролейбуси надійдуть аж 2026 року, а до цього мешканцям Таллінна доведеться їздити автобусами, які курсують по тролейбусним маршрутам.
Талліннські тролейбуси знайшли друге життя в Кишиневі
Паралельно з закупівлею нових тролейбусів, Таллінн знайшов практичне рішення для своїх старих моделей – їх було продано до Кишинева, столиці Молдови. Муніципальний перевізник Таллінна, компанія TLT влаштувала аукціон, на якому з восьми учасників перемогла компанія Regia Transport Electric з Молдови.
Станом на 31 жовтня 2024 р. у Таллінні залишалися працювати 23 тролейбуси з 27 не списаних, всі низькопідлогові, виробництва польської компанії Solaris - 11 зчленованих двосекційних та 16 звичайних. Також значну частину тролейбусів відсторонили від експлуатації влітку та восени 2024 р. Всі вони вироблені у 2003 - 2010 рр, тобто, за українськими чи молдавськими реаліями відносно нові.
Два тролейбуси, один зчленований, один звичайний, залишаються у працездатному стані як музейні експонати.
Цей крок є вигідним для обох сторін. Таллінн отримує можливість позбутися застарілого транспорту та частково компенсувати витрати на закупівлю нових машин. Для Кишинева це можливість оновити свій тролейбусний парк за відносно невисокою ціною, отримавши технічно справні та придатні до експлуатації тролейбуси.
Передача тролейбусів до Кишинева є прикладом ефективної співпраці між містами та раціонального використання ресурсів. Замість того, щоб утилізувати старі тролейбуси, їм було надано друге життя, що є важливим з точки зору екології та економіки. А використання вживаного електротранспорту є звичайною практикою у містах Східної Європи.
Цей процес також свідчить про те, що тролейбусний транспорт залишається важливим елементом міської інфраструктури в багатьох містах Європи. Він є екологічно чистим видом транспорту, що сприяє зменшенню викидів шкідливих речовин в атмосферу та покращенню якості повітря в містах.
Оновлення тролейбусного парку в Таллінні та передача старих тролейбусів до Кишинева є позитивними подіями для обох міст. Таллінн отримує сучасний та екологічний транспорт, а Кишинів – можливість оновити свій парк за доступною ціною. Цей приклад демонструє ефективну співпрацю між містами та раціональне використання ресурсів, сприяючи розвитку екологічно чистого міського транспорту.
Однак, залишається питання подвійних стандартів. Відсторонення від експлуатації відносно нових тролейбусів у Таллінні мотивувалося їх поганим технічним станом та невідповідністю естонським стандартам безпеки. Втім, ц