Перший трамвай Tramlink виробництва Stadler представлено в Потсдамі

Трамвай Tramlink прибув до депо Потсдама 13 березня 2025 року після завершення виробництва на заводі Stadler у Валенсії, Іспанія. Офіційна презентація відбулася за участі представників місцевої влади та компанії ViP. Цей семисекційний низькопідлоговий вагон завдовжки 42 метри розрахований на перевезення до 246 пасажирів, із яких 80 матимуть сидячі місця.
Трамвай оснащений сучасними технологіями: системою кондиціонування, просторими зонами для людей з інвалідністю, а також енергоефективними двигунами, що відповідають екологічним стандартам Німеччини. Його дизайн адаптовано до інфраструктури Потсдама, зокрема до стандартної колії 1435 мм, а яскраво-червоний колір кузова відповідає фірмовому стилю ViP.
Поставка першого вагона є частиною угоди, підписаної між ViP і Stadler у 2022 році. Контракт передбачає постачання 10 трамваїв Tramlink із опціоном на додаткові 14 одиниць. Загальна вартість базового замовлення становить близько 40 мільйонів євро. Перший трамвай проходитиме випробування на маршрутах міста до кінця весни 2025 року, після чого розпочнеться його регулярна експлуатація. Решта вагонів надійде до Потсдама поступово протягом 2025-2026 років.
Мета проєкту — замінити застарілі трамваї типу Tatra KT4D, які використовуються в місті з 1970-х років. Нові вагони підвищать пропускну здатність мережі та зменшать витрати на технічне обслуговування.
Трамваї Tramlink стануть основою транспортної системи Потсдама, яка щороку перевозить понад 30 мільйонів пасажирів. За словами директора ViP Ульріке Кіфер, нові вагони "зроблять громадський транспорт комфортнішим і привабливішим, сприяючи сталому розвитку міста". Stadler, у свою чергу, зміцнює свої позиції на німецькому ринку, де її продукція вже працює в таких містах, як Берлін і Мюнхен.
Трамвайну мережу Потсдама обслуговують зараз 53 вагони (включаючи перший новий вагон), з яких 48 задіяні у перевезеннях. 16 з них - низькопідлогові багатосекційні "Siemens Combino" та "Siemens Combino XL" 1996-2001 рр. виробництва, ще 18 - "Stadler Variobahn" 2011-2014 рр. виробництва та 18 старих двосекційних трамваїв "Tatra KT4DMC", які пройшли модернізацію. Нові вагони Tramlink замінять як раз старі "Татри".