Португальський виробник представив нову лінійку автобусів на водневих елементах та акумуляторах

Нова генерація автобусів від CaetanoBus з нульовим рівнем викидів готова до запуску у виробництво. Їх презентація відбудеться на саміті UITP 2025 у Гамбурзі.
Нова лінійка автобусів від португальського виробника має три варіанти габаритів за довжиною - середнього класу 8,5 м, стандартного розміру 12 м, зчленований двосекційний 18 м. Цікаво, що 18-метрова модель включатиме версію Bus Rapid Transit (BRT), тобто варіант компоновки під високі платформи та, за потреби, з дверима на обидва борти чи на лівий борт.
Нова лінійка автобусів від CaetanoBus, як із батареями (BEV), так і з водневими паливними елементами (FCEV).
Акумуляторна версія буде виготовлена з використанням компонентів і технологій китайського гіганта залізничного транспорту CRRC, який також співпрацює з Ikarus на угорському ринку. Майбутні електробуси CaetanoBus оснащені батареями CATL BC5 із високою енергоємністю LFP-елементами, що забезпечують до 465 кВт·год для моделей 12 метрів, 700 кВт·год для моделей 18 метрів і до 266 кВт·год для версії 8,5 метра. Як зазначається у прес-релізі CaetanoBus, ці модулі "вирізняються високою щільністю енергії, розроблені для безпеки, швидкої зарядки та довговічності". Ці батареї підтримують ультрадовгий цикл життя, перевищуючи 4000 циклів зарядки, із мінімальною деградацією з часом, забезпечуючи надійну роботу протягом понад десяти років експлуатації.
У сфері паливних елементів технологія Toyota залишається серцем водневих автобусів Caetano, оснащених водневим елементом Toyota Fuel Cell Stack Generation 2.5 потужністю 70 кВт. Батарейний блок від CATL розширено до 130 кВт·год для 12-метрових автобусів із паливними елементами та до 170 кВт·год для 18-метрових, заявляє компанія. CRRC постачає силову установку та "передову 6-в-1 інверторну систему", яка інтегрує шість критичних функцій: керування тяговим мотором, генератором, масляним насосом DC/AC і повітряним компресором, перетворення DC/DC, а також розподіл високої напруги з моніторингом ізоляції в одному компактному і міцному блоці.
Нуньо Лаго де Карвальйо, комерційний директор і член Виконавчого комітету CaetanoBus, підкреслює: "Завдяки спільним зусиллям із розробки CaetanoBus і CRRC, а також суворим тестуванням software-in-the-loop і hardware-in-the-loop, нове покоління автобусів Caetano представляє передову інженерію електромобільності — забезпечуючи виняткову надійність, продуктивність і безпеку для розумнішого та більш сталого майбутнього транспорту. Ми також пишаємося здатністю масштабувати цю інновацію на всю лінійку продуктів Caetano, від 8,5 м до 18 м автобусів, використовуючи спільну платформу, яка підтримує як батареї, так і технології водневих паливних елементів. Цей уніфікований підхід гарантує максимальну гнучкість, ефективність і безперебійну інтеграцію передових систем у всі конфігурації транспортних засобів". Перша партія з 200 електричних двоповерхових автобусів, оснащених системами кондиціонування SONGZ із сертифікацією TfL 2.5, була доставлена до Лондона наприкінці 2024 року, і частину з них уже введено в експлуатацію.