Аеропорт Ужгорода стане повітряним хабом цивільного захисту
Міжнародний аеропорт "Ужгород" передали Міністерству внутрішніх справ під європейський хаб авіазабезпечення цивільного захисту. Його використання для регулярних пасажирських перевезень неможливе, навіть якщо відкриють небо, заявив заступник голови Офісу президента Віктор Микита, який раніше очолював Закарпатську обласну адміністрацію.
З його слів, аеропорт міг би приймати хіба що чартерні, тобто нерегулярні рейси. "Аеропорт в Ужгороді може забезпечити чартерні цивільні рейси, нерегулярні. Політика МВС це дозволяє. ДСНС - це цивільна авіація, не військова. Військових літаків там не може бути, логістика невдала загалом", - сказав він.
Микита додав, що проблема Ужгородського аеропорту ще й у тому, що він знаходиться дуже далеко. Пасажирам з інших регіонів ближче їхати в Польщу. "До Закарпаття від Києва - 800 кілометрів. Від Харкова ще далі. Якщо дивитися логістику, інколи зручніше доїхати потягом до польського аеропорту й полетіти відразу в усі сторони, ніж їхати до Закарпаття. Треба зробити дорогу, покращити залізничне сполучення", - сказав заступник голови Офісу президента.
Раніше, Закарпатська обласна рада ухвалила рішення про ліквідацію комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Ужгород". Причому, сталося це ще в березні 2024 року, а широкому загалу про відповідне рішення стало відомо тільки в травні, адже облрада не оприлюднила його. Нерухоме майно комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Ужгород", відповідно до рішень Закарпатської обласної ради, передано у державну власність.
Аеропорт в Ужгороді унікальний тим, що літаки злітають і заходять на посадку через повітряний простір Словаччини (кордон розташовано за 100 м від початку злітно-посадкової смуги). Аеропорт ає один термінал і асфальтову злітно-посадкову смугу завдовжки 2038 м і шириною 40 м.