Для Києва планують придбати 85 автобусів за єврокредитом

Понедельник , 17 февраля 2025, 16:44
Міська влада Києва планує придбати за кредитом Європейського інвестиційного банку 85 автобусів, які слід чекати вже цього літа.
Для Києва планують придбати 85 автобусів за єврокредитом

Київ спільно з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) продовжує роботу над реалізацією проєктів у транспортній галузі столиці, повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник за результатами зустрічі з представниками ЄІБ. Сторони обговорювали інфраструктурні проєкти, які наразі впроваджуються в столиці в межах співпраці з ЄІБ, зокрема про проєкт  "Міський громадський транспорт України" та його складові із закупівлі трамваїв, автобусів і тролейбусів.

"Трамвайну" частину проєкту у вигляді закупівлі 20 нових низькопідлогових трамваїв у Києві вже реалізовано. Мова йде про 20 трамваїв "Татра-Південь К1Т306", які з осені 2021 року обслуговують пасажирів на лівобережних маршрутах.

Найнагальнішим проєктом зараз є закупівля за кредитні кошти ЄІБ партії з 85 нових автобусів. Перша партія цих автобусів надійде до Києва вже влітку 2025 року. Але слід зауважити, що для КП "Київпастранс" купують у військовий час нові автобуси замість відновлення досить нових, але несправних автобусів сучасного низькопідлогового класу.

Зараз КП "Київпастранс"  має 1104 автобуси, з яких технічно справні 531. Крім того, понад 500 автобусів стоять у автобусному парку №7, який є своєрідним "кладовищем" несправного пасажирського транспорту.

Автобуси особливо великої місткості – це 125 машин "МАЗ-215" 2020-2021 років випуску та 25 "ЛАЗ-А292" 2007-2010 рр. випуску (справні 9), а також 35 найстаріших "МАЗ-105" 2003-2005 р.р. випуску (справні 5).

Найбільше "стандартних" 12-метрових автобусів великої місткості – різних модифікацій моделі "МАЗ-203" 2011-2020 років. випуску - всього їх 245, з яких 233 справні. Із 206 автобусів "ЛАЗ-А183" 2006-2010 рр. задіяні всього 7, інші відсторонені.

Також є 95 13,5-метрових автобусів надвеликої місткості "МАЗ-107" 2012 року випуску, з яких справні 83.

В наявності також є 90 автобусів великої місткості "Mercedes Citaro", "Irisbus Citelis 12M", "MAN A23 Lion's City", які були отримані як гуманітарна допомога, але більша їх частина через законодавчі обмеження не задіяна у маршрутних перевезеннях. 

12-метрових напівнизькопольних автобусів різних модифікацій "МАЗ-103" є 140, випущених у 2003-2008 роках, але справні з них всього 5. Також є ще велика кількість автобусів випуску до 2010-2011 років. моделей "ЛАЗ-А191", "ЛАЗ-А141", "ЛАЗ-5252" різних модифікацій, "Богдан-А144" та інших, що не експлуатуються, найчастіше несправні або взагалі розібрані, але не списані. Є і кілька сотень автобусів малої місткості "Богдан-А091", "Богдан-А092" та подібних до них - але більша їх частина також виведена з експлуатації.

Окремо обговорили можливість придбання кабін фунікулера. Наразі опрацьовуються цінові пропозиції щодо їх вартості для проведення процедури закупівлі.

Також у межах співпраці з ЄІБ у столиці впроваджується проєкт "Київський міський електротранспорт", згідно з яким планується оновлення рухомого складу тролейбусів і вагонів метро. Наразі фахівці працюють над тендерною документацією закупівлі тролейбусів. А тендерна документація на закупівлю вагонів метро розроблена на направлена на погодження.

Окрім того, обговорили можливість оновлення наявного рухомого складу київського метрополітену у спільній співпраці з ЄІБ.

"Реалізація цих проєктів у транспортній сфері столиці дозволить оновити рухомий склад у відносно короткий термін", - зазначив Поворозник.

comments powered by HyperComments