В Одеській області можуть збудувати нову дорогу через дністровські плавні

Среда , 11 сентября 2024, 11:40
Ця дорога "обійде" територію Молдови у плавнях Дністра в районі, де автотраса М15 Одеса - Рені має транзитну ділянку на молдавській території. Будівництво дороги може бути полегшене вже наявними роботами зі зведення високовольтної ЛЕП.
В Одеській області можуть збудувати нову дорогу через дністровські плавні

В одному з своїх недавніх інтервʼю очільник Одеської ОВА Олег Кіпер повернувся до ідеї будівництва "обхідної" ділянки автодороги на загальному напрямку траси Одеса - Рені - в обхід території Молдови в районі Паланки у дністровських плавнях.

За його словами, будівництво автошляху має полегшити інше будівництво – енергетичне. Параллельно маршруту автотраси має пройти нова високовольтна лінія електропередач (ЛЕП), яку вже зараз почали будувати. Цю ЛЕП будують задля того, щоб забезпечити "переток" електроенергії з основної української території на південь Одеської області, який зараз фізично заживлений електроенергією через Молдавську ДРЕС, що розташована на території невизнаного Придністровʼя.

Але поява ЛЕП сприятиме й появі автошляху, бо підсипну частину яка з’явиться при встановленні електроопор, можна використати і як основи для дороги. "Я запропонував Кабміну, щоб під час прокладання ЛЕП, – а вона пройде в плавнях Маяк, де були сильні пожежі, – та створення підсипної частини для опор використати цю підсипну для будівництва окремої дороги в обхід Паланки", – пояснив Олег Кіпер.

ʼНовий відрізок траси Одеса – Рені має бути длиною біля 10-11кілометрів та пройде виключно по території України – через плавні Дністровського лиману, які входять до Нижньодністровського національного природного парку.

Наразі ще навіть немає проекту нової дороги. Майже два роки його розробляло підприємство, яке перемогло у тендері 2021 року, але контракт з ним було розірвано державою і наразі оголошено новий тендер.

Попередні розробники пропонували два варіанти: насипной та естакадний. Причому Державна служба з питань відновлення територій наголошувала, що в пріоритеті має бути естакадний варіант. Але який буде обрано – поки що невідомо.

При цьому насипну дорогу збудувати швидше і дешевше. Також її легше відновлювати в разі пошкодження ворогом. Але естакадний варіант менше шкодить живій природі. А це важливо, бо дорога проляже через територію природного парку.

comments powered by HyperComments