"Укрзалізниця" може отримати кілька електровозів для перевезень євроколією

Уряд України веде перемовини зі Словаччною щодо можливості передачі для "Укрзалізниці" локомотивів, які могли б працювати на новозбудованій залізниці з євроколією до Ужгорода. І хоча електрифікація даної магістралі має бути завершена лише в 2026 році, вже зараз домовляються про передачу саме електровозів.
Про це йдеться у повідомленні Міністерства розвитку громад та територій України за підсумками третього раунду міжурядових консультацій між Україною і Словаччиною, які пройшли у Кошице.
"Після запуску маршруту Київ-Братислава готується продовження сполучення до Відня та Праги. Окремо обговорено можливість безоплатної передачі Україні електровозів, які забезпечать рух євроколією на напрямку Ужгород-Чоп-Кошице. Така підтримка є важливою для стабільного функціонування транспортної системи в умовах воєнних загроз", - заявили в міністерстві.
Зараз перевезення по новозбудованій ділянці європейської колії 1435 мм від Чопа до Ужгорода, а також на діючих ділянках від Чопа до Дякового та від Чопа до Мукачево здійснюються за допомогою тепловозної тяги. Використовуються модернізовані українські тепловози М62 та маневрові ЧМЕ3, які адаптовані під колію 1435 мм, а також тепловози і моторвагонний пасажирський рухомий склад залізниць Словаччини і Угорщини. Електрифікація ж ділянки Чоп - Ужгород поствить питання щодо електровозів - або отримання безоплатно чи продаж вживаних європейських, або придбання нових. Справа у тому, що наявні електровози "Укрзалізниці" не мають адаптованих під колію 1435 мм ходових візків, як це є для тепловозів. Кількість електровозів при цьому для даної невеликої ділянки буде також невеликою - скоріше за все, менше 10 одиниць.