Узвіз Маринеска в Одесі "подорожчав" до майже 38 мільйонів
9 жовтня управління капітального будівництва Одеської міськради оголосило у системі Prozorro тендер на будівництво нової системи дренажу на узвозі Маринеска, який перейменовано на честь Віталія Блажка. Стартова вартість робіт - 37 млн 968 тис. гривень. Цікаво, що 18 вересня на сесії міськради було виділено 5 мільйонів гривень.
Пропозиції від майбутніх підрядників приймаються до півночі 25 жовтня, і вдень 25 жовтня відбудуться електронні торги.
Термін виконання робіт - до 25 травня 2025 року.
Фактично це означає, що анонсоване раніше припинення руху трамваїв на узвозі Маринеска на час робіт з реконструкції чи будівництва дренажу може затягнутися від початку робіт і аж до кінця травня наступного року. Таким чином, на період робіт маршрутна мережа одеського трамваю знову опиниться у "розірваному" стані через відсутність прямого сполучення як за маршрутом "Північ-Південь" в цілому, так і через закриття руху на всій ділянці трамвайної лінії в центрі міста по вул. Преображенській від Тираспольської площі та Софіївській.
Зсуви почалися навесні 2023 року після того, як забудовник території судноремонтного заводу під узвозом Маринеска - компанія "Пространство", знесла старі будівлі, що стояли як раз під обривом та виконували роль підпірних стінок. Можливо, що на ситуацію вплинули і численні вибухи під час російських обстрілів району порту та збільшення навантаження від автотранспорту у 2022 році, коли було перекрито для руху вулицю Приморську.
Тоді було виявлено просідання частини автомобільної проїжджої частини та трамвайної колії на узвозі Маринеска, яке навіть видно неозброєним оком - це саме оця "яма", де все опустилося на 40-44 см.
Після цього ця компанія до грудня 2023 року збудувала там нову підпірну стінку. Можливо, що завдяки цьому зсувні процеси якось стабілізувалися та припинилися - але у тому стані, що там є після квітня 2023 року.
Також на узвозі Маринеска заборонили рух трисекційних трамваїв з пасажирами - хоча технічні рейси та випробування таких трамваїв без пасажирів там іноді відбуваються. Через це магістральний трамвайний маршрут №7 "Північ-Південь" обслуговується збільшеною кількістю одиночних вагонів, а маршрут №12 скорочений таким чином, щоб залишити на узвозі Маринеска лише маршрут №7.
На початку 2024 року планувалося, що повторні ремонтні роботи на узвозі Маринеска відбудуться навесні чи влітку, але фактично їх відклали до осені.
Реконструкцію узвозу Маринеска завершили влітку 2020 року. Ним займалася фірма "Ростдорстрой". Тоді там проклали нові інженерні комунальні комунікації, облаштували абсолютно нову проїжджу частину для автомобільного руху та збудували нові трамвайні колії. Це обійшлося міському бюджету у 72 мільйони гривень.