У Вінниці завершують реконструкцію лінію трамваю до вокзалу
Роботи з реконструкції вулиці Батозької у Вінниці почалися з листопада 2021 року, але були заморожені на початку війни. Відновили процес лише у червні 2023 р. і зараз роботи вийшли на фінішну пряму. Трамвайний рух планується відновити до 28 жовтня - до 110-річного ювілею трамваю у Вінниці.
Реконструювали ділянку протяжністю біля 600 метрів від проспекту Коцюбинського (фактично від площі біля залізничного вокзалу) і до перетину з вулицею Академіка Янгеля. Саме тут проходить ділянка лінії трамваю до кінцевої біля залізничного вокзалу.
Туди йшли маршрути №1, №4 та №6, які на час ремонту були скорочені до кінцевої "Муніципальний ринок",
У травні 2023 року замовник реконструкції - Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міськради змінив компанію-підрядника – замість “Будівельно-монтажної фірми “Еталон-Буд”, яка виграла тендер у жовтні 2021 року, виконавцем робіт стала компанія “Б.В.В-Буд”. Після цього змінилася і вартість ремонту - з 175 мільйонів та 600 тисяч гривень зросла до 261 мільйона 780 тисяч гривень.
На даний момент по вулиці Батозькій прокладено нові колії трамваю на основі з залізобетонних плит, до якої прикріплені рейки марки NT1. Вже влаштовані обидві смуги автомобільної проїжджої частини, яка заасфальтована.
Натомість, трамвайна колія, яка йде на суміщеному полотні по центру проїжджої частини, закладена плиткою. Вже були проведені тестові рейси службового трамваю для випробування.
На зупинках трамваю по вулиці Батозькій автомобільна проїжджа частина піднята до рівня тротуару - таким чином, пасажирам зручніше заходити у трамваї, а для автомобілів таке підняття додатково гасить швидкість заради безпеки пасажирів трамваю.
На тротуарах додатково облаштовані та виокремлені бордюрами велодоріжки. Також проект передбачає висадку біля 200 дерев.
Нові трамвайні колії поки що під'єднані до існуючого розворотного кільця з трьома коліями та ремонтними канавами.
Однак, загальним проектом реконструкції передбачено будівництво нового розворотного кільця для трамваїв безпосередньо на привокзальній площі з кінцевою зупинкою біля будівлі залізничного вокзалу. Нове кільце буде спільним як для існуючої лінії трамваю, так і для нової, яку планується збудувати по проспекту Коцюбинського. Для цього поки що залишені "порожні" стрілочні переводи. При цьому колії старого кільця частково будуть задіяні і після нового будівництва.
Починати реконструкцію проспекту Коцюбинського з будівництвом там трамвайної лінії до війни планувалося відразу після завершення реконструкції Батозької.
У відео - огляд громадського транспорту Вінниці за 2021 рік.