Як оновлюють і будуть оновлювати трамвайний парк Львова
Зараз трамвайний парк Львова налічує 129 пасажирських вагонів, з яких 96-100 - задіяні у пасажирських перевезеннях.
Осново рухомого складу є двосекційні високопідлогові вагони "Татра-КТ4" - їх є 56 (48 справних) з поставок радянського часу, а також 53 (36 справних), які були придбані після 2007 р. вживаними з різних міст Німеччини.
Також є 11 нових п'ятисекційних та 8 трисекційних низькопідлогових трамваїв "Електрон" місцевого українського виробництва, виготовлених після 2012 р.
Нещодавно місто отримало останній, 10-й за рахуном, п'ятисекційний трамвай "Електрон" з партії у 10 вагонів, придбаних за кредит Європейського інвестиційного банку на суму у 12 мільйонів євро, до чого було додано 8,8 мільйона євро співфінансування з міського бюджету. Таким чином, кожний з цих трамваїв обійшовся у 2,08 млн. євро. З цієї партії 3 вагони надійшли у 2021 р., ще три - у 2022, по 2 - у 2023 і 2024 рр.
Також у Львові очікують на прибуття 11 вживаних частково низькопідлогових трисекційних трамваїв з швейцарського Берну. Львів отримає 11 з 12 наявних у Берні трисекційних трамваїв моделі "Duewag/Vevey Be 4/8", які були випущені у 1989-1990 рр. і стали першими трамваями з низькою підлогою (але з однією невеликою сходинкою на вході) у Швейцарії. За своєю компоновкою вони мають низьку підлогу у більшій частині салону, а над ходовими моторними візками у першій та третій секціях зберігається високий рівень підлоги.
28 березня стало відомо, що Берлінська транспортна компанія безоплатно передає Львову 12 вживаних робочих трамваїв КТ4D та запчастини до них. Ці трамваї, однак, потребують переобладнання ходових візків з колії 1435 мм на колію 1000 мм, яка застосовується у Львові.
Також у березні 2024 р. ЛКП "Львівелектротранс" оголосило тендер на модернізацію трамваїв Tatra KT4SU за кредитний кошт ЄІБ в рамках підпроекту "Капітальний ремонт трамвайних вагонів з модернізацією (переобладнанням) для забезпечення перевезення пасажирів з обмеженою мобільністю".
Згідно оголошення запланована модернізація вагонів в новий тип КТ4SU-КВП-Lv, який передбачатиме реконструкцію візків, заміну системи керування на сучасну транзисторно-імпульсну, реконструкцію кузова та додавання третьої секції що буде містити низькопідлогову вставку. Загальна довжина вагону має зрости до не менше ніж 24 метрів. Після модернізації вагон має отримати автономний хід не менше ніж на 200 метрів.
Очікуваний бюджет проекту складає € 3 млн, кількість вагонів що буде модернізовано не вказується. Пропозиції приймаються до 03.06.2024.
Перший вагон має бути модернізовано протягом року з моменту сплати авансу, а весь проект реалізовано протягом двох років.
Доцільність цієї модернізації виконком міста погодив ще у березні 2020 року, тоді повідомлялось що модернізація одного вагону обійдеться від 350 до 500−600 тис. €, відповідно варто очікувати від 5 до 8 вагонів. Остаточно ухвалу про участь в проекті було затверджено на сесії в лютому 2021 року. Тоді мер Львова показував візуалізацію проекту, з якої виходило, що під такою модернізацією малося на увазі насправді нове виробництво трисекційних частково низькопідлогових трамваїв, у яких могли застосовуватися лише старі ходові візки від "Татри-КТ4" у першій та третій секціях - а все інше було б нове.
Проведені раніше для столиці Естоніїї Таллінна та низки міст Німеччини модернізації трамваїв "Татра-КТ4" з додаванням третьої низькопідлогової секції збільшували загальну довжину такого оновленого трамваю до 30-32 метрів. Схожу модернізацію проводили і у Вінниці, але з повним оновленням дизайну трамваю.
Зараз можна припустити, що за кошти єврокредиту можуть так чи інакше модернізувати як раз ті 12 вагонів, які Львів отримає з Берліну, і які все одно будуть потребувати переобладнання ходової частини. Яким саме буде обсяг модернізації - ми побачимо вже у її процесі.