Як Львів отримує трамваї зі Швейцарії

Пятница , 20 сентября 2024, 09:35
Львів у умовах війни активно працює над модернізацією свого громадського транспорту, і одним із важливих кроків у цьому напрямку стало отримання вживаних трамваїв зі Швейцарії. Ця ініціатива дозволить значно покращити якість перевезень у місті, забезпечивши львів'ян досить комфортними трамваями.
Як Львів отримує трамваї зі Швейцарії

Трамваї з Берна

Швейцарське місто Берн передасть Львову 11 вживаних трамваїв від компанії Bernmobil. Ці трамваї моделі "Vevey Be 4/8", які були виготовлені у 1989-1990 роках. Вони є першими низькопідлоговими трамваями, побудованими у Швейцарії. З 11 трамваїв, 8-10 будуть використовуватися на лініях, а інші будуть використани як "донори" запасних частин.

Трамваїв Vevey, випущених у 1989-1990 рр. - це низькопідлогові трисекційні зчленовані вагони - з однією невисокою сходинкою на вході у салон. Їз загальна місткість до 200 пасажирів, довжина 30 метрів, ширина 2,3 метра.

Перші два вагони надійдуть до Львова до кінця вересня. А у одному з трамвайних депо Берна вже влаштували символічну церемонію "прощання" з цими трамваями.

Трамваї з Базеля

Крім того, Львів отримає 23-25 вживаних великих трамваїв з низькопідлоговою секцією від компанії Baselland Transport AG. Ці трамваї також будуть безкоштовно передані місту. Ще 10 менших вагонів будуть використовуватися як донори запасних частин.

Ймовірніше за все, Львів отримає від Базеля вагони моделі "Schindler/Siemens Be 4/8", яких у місті зараз налічується 27 одиниць. Вони були виготовлені у 1978-1981 рр. як двосекційні вагони, але в період 1988-1995 рр. вони були модернізовані з додаванням третьої секції з низькою підлогою. В результаті вийшли трисекційні вагони з частково низькою підлогою довжиною 32 м, шириною 2,4 м, загальною місткістю до 250 пасажирів.

Інші 10 вагонів можуть бути як аналогічними двосекційними вагонами "Schindler/Siemens Be 4/6", яким свого часу не додавали третьої секції і які зараз ще курсують у Базелі як самостійно, так і у якості других вагонів з трисекційними.  Також це можуть бути одиночні вагони "Schindler/SIG/BBC Be 4/4".

Переваги та перспективи

Отримання вживаних трамваїв зі Швейцарії дозволить Львову значно покращити якість громадського транспорту. Низькопідлогові трамваї забезпечать зручний доступ для людей з обмеженими можливостями та батьків з дитячими візками. Крім того, ці трамваї є більш енергоефективними та екологічно чистими порівняно зі старими трамваями "Татра-КТ4" поставок ще радянського часу, що сприятиме зниженню викидів шкідливих речовин у повітря. Крім того, швейцарські трамваї мають більшу місткість, порівняно з "Татрами". Але недоліком, зокрема, базельських трамваїв є специфічна компоновка середньої низькопідлогової секції з не дуже зручним переходом від низької підлоги до високої.

Теоретично, загальна провізна спроможність львівського трамваю може збільшитися у випадку заміни на маршрутах двосекційних "Татр" на трисекційні швейцарські вагони. Але, враховуючи специфіку саме львівського електротранспорту, можна припустити, що на лініях буде працювати менша кількість швейцарських трамваїв, ніж "Татр", 

Всього ж місто отримає, максимум, 46 трамваїв, з яких на лінії вийдуть 33-35 вагонів. 

Проєкт також передбачає модернізацію вагонно-ремонтного депо у Львові, де будуть обслуговуватися нові трамваї. Технічні працівники львівського комунального підприємства пройдуть місячне практичне навчання у Берні, що дозволить їм отримати необхідні знання та навички для обслуговування сучасного транспорту.

comments powered by HyperComments