У Києві взялися за капітальний ремонт трамваїв

У КП "Київпастранс" розповіли, капітальний ремонт трамваїв дає змогу продовжити їхню експлуатацію ще на 10 років, підвищити комфорт і безпеку пасажирів.
Під час капремонту повністю оновлюють основні конструктивні елементи трамвая: при ремонті кузова та ходових частин відновлюють або замінюють тримальні елементи, візки, тягові електродвигуни та гальмівну систему; встановлюють сучасні системи управління та електроніки; модернізують салон - замінюють обшивку, облаштовують нові сидіння, поручні; покращують умови для пасажирів із числа маломобільних груп - оновлюють/влаштовують пандуси, облаштовують спеціальні місця зі спинками для осіб з інвалідністю.
У капітально відремонтованому трамваї типу Татра ТЗ, де немає можливості встановити пандус, на сходах є попереджувальні смуги, встановлені за європейськими стандартами. Після завершення ремонту встановлюють системи відеоспостереження.
Слід зауважити, що у 2000-х рр. робилися спроби капітального ремонту трамваїв з модернізацією до стандарту "Татра-Т3R.P", при якому у вагонах, передусім, стару реостатно-контакторну систему керування замінювали на нову електронну чеського виробництва Cegelec, яка дає змогу заощаджувати до третини споживання електроенергії. Таким чином модернізували у 2003-2005 рр. всього 6 вагонів. Потім, у 2004-2012 рр. на базі старих кузовів вагонів "Татра-Т3" було створено 14 трисекційних трамваїв, в яких була нова середня низькопідлогова секція та дві секції з вищезгаданих старих вагонів. З 2012 по 2019 рр. трамваї модернізували зовсім іншим способом - формально проводили капітально-відновлювальний ремонт, фактично ж старий вагон "Татра-Т3" замінювали іншим вагоном тієї ж моделі, придбаним вживаним у одному з міст Чехії чи Словаччини, таким чином пройшла "паперова модернізація" понад 120 трамваїв.
Цього року заплановано капітально відремонтувати 10 трамваїв: 5 - у Дарницькому депо, 3 - в депо ім. Шевченка та 2 - в Подільському трамвайному депо. У середньому капремонт триває 3-4 місяці, залежно від зносу трамвая та наявності необхідних запчастин.
В умовах воєнного стану цей процес може займати більше часу, однак ремонтні підрозділи КП "Київпастранс" працюють у посиленому режимі, щоб мінімізувати затримки.
Усі подробиці про роботу громадського транспорту столиці України – у нашому відеосюжеті. Ми подивимося на роботу метро, трамваїв, тролейбусів і автобусів, головним чином - у правобережній частині міста.