У Дніпрі частину європейських коштів використають на ремонт тонелів метро замість добудови

КП "Дніпровський метрополітен" у офіційному пресрелізі повідомило, що 8 липня 2025 року, за сприяння Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), стартувала тендерна процедура для обрання підрядника, який виконає роботи в тунелях метро та інших споруджених об’єктах.
На платформі закупівель ЄБРР зазначається, що фінансування здійснюватиметься за рахунок невикористаних коштів, передбачених на реалізацію другої черги Дніпровського метрополітену. Тендер планується провести 1 жовтня 2025 року, а його основна мета – збереження вже виконаних робіт і гарантування техногенної безпеки об’єкта.
Історія проекту сягає 2012 року, коли Дніпропетровська міська рада отримала кредит у розмірі 304 мільйонів євро на будівництво другої черги метро від "Вокзальної" до «Музейної», що включає станції "Театральна", "Центральна" та "Музейна". 30 грудня 2015 року Кабмін України передав мерії Дніпропетровська цілісний майновий комплекс ДП "Дніпропетровська дирекція зведення метрополітену".
Крім того, в середині осені 2014 року керівництво змінило кошторисну вартість зведення першої черги метрополітену в Дніпропетровську з 4,489 млрд. гривень до 5,618 млрд. гривень, тим самим збільшивши її.
У 2016 році контракт на виконання робіт уклали з турецькою компанією Limak Holding. Фірма зуміла пробурити чотири нові стволи, розпочати проходку тунелів буропідривним методом та частково розробити три нові станції. Значним проривом стало з’єднання лівого тунелю на перегоні "Вокзальна" – "Театральна" з діючою частиною першої черги в березні 2021 року.
Проте 24 лютого 2022 року, на тлі початку повномасштабного вторгнення росії, Limak припинив роботи та залишив об’єкт.
Наразі Дніпровське метро складається з однієї гілки протяжністю 7,8 км із 6 станціями, на додаток до яких планують звести ще 3 нові станції, а саме - "Театральна", "Центральна" та "Музейна".