Поромна переправа Орлівка - Ісакча через Дунай працює вже два роки (ВІДЕО)

Суббота , 20 августа 2022, 18:58
У серпні 2022 року виповняється вже два роки з моменту запуску поромної переправи через Дунай Орлівка - Ісакча на півдні Одеської області.
Поромна переправа Орлівка - Ісакча через Дунай працює вже два роки (ВІДЕО)

Переправу через Дунай Орлівка - Ісакча офіційно відкрили 10 серпня 2020 року, хоча технічно вона була готова розпочати роботу ще у березні 2020 р. - але цьому заважав карантин. У перші місяці роботи вона пропускала лише вантажні автомобілі. А пропуск легкових машин та автобусів почався з лютого 2021 року - після послаблення канантинних обмежень у Румунії.

Зараз переправа Орлівка - Ісакча відіграє дуже важливу роль через те, що це єдиний перехід через кордон України безпосередньо до Євросоюзу на півдні. Через неї збільшився потік вантажів та пасажирів через закриття неба для пасажирських та вантажних авіаперельотів та морської блокади під час війни. Також переправа була дуже важливим евакуаційним маршрутом у перші тижні війни, а у Ісакчі сформований гуманітарний хаб - для допомоги українським біженцям та логістики гуманітарних вантажів з південної Європи до України.

Переправа знаходиться приблизно в 250 км від Одеси по автодорозі М15 Одеса - Рені на ділянці між Ізмаїлом та Рені.

Поромна переправа Орлівка – Ісакча дає прямий та найкоротший шлях з України до країн Південної Європи та Туреччини, скоротивши шлях на 200 км, а час оформлення вантажів та документів - від 2 до 10-12 годин у порівнянні з традиційним переходом Рені - Джурджулешти - Галац.

Відстань від поромного комплексу "Орлівка" до румунського терміналу "Ісакча" становить 900 метрів по ширині Дуна, час переходу порому 7-8 хвилин. Пороми курсують цілодобово, відправлення від Орлівки та Ісакчі кожні півтори години.

На території комплексу побудований багатофункціональний, дворівневий причал для постановки річкових поромів з боковим завантаженням.

Працюючий на переправі пором може приймати одноразово до 30 легкових та 6 вантажних автомобілів. 

Причал може приймати паром кожні 15 хвилин (5 хвилин на вивантаження і 10 хвилин на завантаження порома).

Відповідно, за добу переправа може обслуговувати від 2000 до 2500 одиниць транспорту.

Будівництво поромної переправи через Дунай Орлівка - Ісакча стартувало ще восени 2015 року, проте з різних причин воно затягнулося фактично на чотири роки. У вересні та грудні 2019 року на переправі здійснили випробувальні рейси поромів З українського боку будівництвом переправи займалося ТОВ "Поромний комплекс "Орлівка", а з румунської – компанія "Navrom BAC". Кожна з компаній вела будівництво зі свого боку. З українського боку приватний інвестор збудував не лише поромний інфраструктурний комплекс, а й міжнародний пункт пропуску через держкордон.

 За початковими оцінками, вартість будівництва для українських та румунських інвесторів мала становити близько 8 мільйонів євро. З різних причин будівництво поромної переправи постійно зволікалося – терміни її відкриття кілька разів переносилися. Та й коштів на облаштування самої переправи та супутньої інфраструктури довелося витратити значно більше, ніж планувалося – наприклад, лише капітальний ремонт т.зв. "поромної дороги" в Орлівці у жовтні минулого року виділили 25 мільйонів гривень із державного бюджету. Наприкінці минулого року загальний обсяг інвестицій у транспортний коридор, який включає поромну переправу Орлівка – Ісакча оцінювався вже в 12 мільйонів євро. Згодом дану переправу назвали проектом року в Україні за 2020 рік.

comments powered by HyperComments