Підготовку до концесії порту Чорноморськ планують завершити на початку наступного року
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України працює над тим, аби оголосити тендери щодо концесійних проєктів у порту Чорноморськ вже на початку 2024 року. Про це розповів керівник Проектного офісу з розвитку державно-приватного партнерства Тарас Бойчук.
Посадовець нагадав, що у квітні поточного року була відновлена робота над проєктами концесії майна ДП «Морський торговий порт Чорноморськ». Йдеться про проєкти та окремі конкурси, що стосуватимуться першого, контейнерного і поромного терміналів. «На сьогоднішній день завершені процедури відбору радників. Ці проєкти підтримуються Міжнародною фінансовою корпорацією та ЄБРР. Зараз відбувається фіналізація техніко-економічного обґрунтування щодо проєктів. Ми очікуємо, що робота над підготовкою ТЕО закінчиться в кінці цього року—на початку наступного. І тоді розпочнеться внутрішня процедура погодження з Міністерством відновлення і Міністерством економіки», — поінформував Тарас Бойчук.
За його словами, оголошення концесійних конкурсів очікується упродовж 2024 року. «Паралельно ведеться оновлення тендерної документації. Тож ці проєкти дуже близькі до того, щоб бути оголошеним наступного року. Безпекова ситуація може впливати на ці плани, однак з точки зору підготовки міністерство обрало підхід, згідно з яким проєкти будуть готуватися», — додав керівник Проектного офісу з розвитку державно-приватного партнерства. Він пояснив, що після перших пілотних концесійних проєктів і внесених змін у законодавство зараз робота над підготовкою проєктів ДПП у порту Чорноморськ відбувається значно швидше. Ознайомитись із детальною публічною інформацією щодо концесійних проектів, можна на спеціальній сторінці порталу Мінвідновлення.
Також у контексті ДПП Тарас Бойчук зауважив, що у Верховній Раді перебуває законопроєкт № 7508, який був проголосований у жовтні минулого року. «Це завершення реформи державно-приватного партнерства. Це внесення всіх необхідних змін в усіх секторах, зокрема і транспорті, щоб цей інструмент працював. Зараз законопроєкт готовий до другого читання, і ми очікуємо, що він повинен вирішити ті проблеми, які у нас були під час підготовки різних проєктів ДПП… Зміни пов’язані зі зменшенням ризиковості для інвесторів. Наприклад, допускається міксування тих джерел, за рахунок яких компенсуються інвестиції інвестору», — розповів представник Мінвідновлення.