Обстріли портів Одеської області стали новою стратегією росіян
За першу половину жовтня внаслідок російських ракетних і дронових ударів по портам Великої Одеси (Одеса, Чорноморськ, Південний) було уражено з тими чи іншими пошкодженнями шість іноземних торгівельних суден, які ходять під нейтральним прапором. Одне з суден, Optima, під прапором Греції, було пошкоджено двічі.
Всі ці судна так чи інакше контролюються власниками чи операторами з країн Євросоюза - Греції, Латвії, Польщі, Португаліі.
При цьому найбільша кількість суден, які перебувають зараз у портах Одеської області, прямують туди або нещодавно вийшли в море - належать турецьким судновласникам.
Удари росіян вже спричинили підвищення страхових ставок - приблизно на 20-25% і тепер складають до 1% від вартості судна, що у кінцевому результаті дає значну суму.
Вказані обстріли дають можливість припустити, що росіяни, не маючи політичних можливостей та враховучі неспроможність свого чорноморського флоту, намагаються таким чином вплинути на роботу українського морського коридору. Мета цього - максимально ускладнити або припинити морський експорт з України.
Однак, напередодні заступник міністра розвитку громад та територій Тимур Ткаченко повідомив, що наразі російські атаки на портову інфраструктуру не вплинули на роботу Українського морського коридору - чорноморські порти працюють у штатному режимі, на підходах до них - 85 суден.
"Агресія ворога та обстріли не вплинули на роботу морського коридору. Зараз порти продовжують працювати у штатному режимі, проте ми не можемо бути впевненими у подальших атаках та їхніх наслідках. Ми також фіксуємо зростання показників, якщо порівнювати з минулим роком", - заявив він.
Ткаченко уточнив, що лише за перші 10 днів жовтня обсяг експорту морським коридором досяг 2,1 млн тонн, з яких 1,5 млн тонн - зернові. Для порівняння: за жовтень 2023 року через чорноморські порти було експортовано 1,9 млн тонн, з цього обсягу 1,4 млн тонн - зернові.