Німеччина змінює умови контракту на будівництво своїх найбільших кораблів з часів Другої світової

Незважаючи на значні затримки та невдачі, Бундесвер все ж таки має намір отримати шість кораблів проєкту F126. Однак, до масштабного контракту будуть внесені суттєві зміни, щоб його можна було реалізувати якомога швидше. Для цього змінюють головного підрядника будвництва, хоча підприємство, на якому будують кораблі - залишається тим самим.
За даними джерел, контракт більше не буде в руках голландського суднобудівника Damen Naval. Його передадуть верфі Lürssen у Бремені (NVL), яка нещодавно перейшла під контроль концерна Rheinmetall. Компанії та політики домовилися про це, щоб великий проект все ж таки вдалося реалізувати.
У Міністерстві оборони Німеччини кажуть, що зараз вивчають та оцінюють, якими будуть наступні кроки в рамках реалізацїі проекту. Остаточне рішення ще не прийнято. Damen від коментарів відмовився. Натомість у NVL заявили: "Якщо державний клієнт призначить нас генеральним підрядником для того, щоб продовжити проект з будівництва фрегата F126, ми, як NVL, готові взяти на себе відповідальність".
Вартість зазначеного контракту перевищує десять мільярдів євро. Уряд Німеччини ще 2020 року уклав найбільший контракт в історії ВМС з 1945 року з голландськими верфями, оскільки був незадоволений роботою німецьких верфей. Damen залучила NVL для виконання частини більгої частини робіт у Німеччині. Вартість контракту на шість замовлених на сьогодні F126 становить понад десять мільярдів євро. Однак і ця ціна тепер може зрости.
Проєкт "F 126" являє собою модульний багатоцільовий корабель повною водотонажністю в 11 тисяч тон та 167 метрів довжини. Для порівняння, український фрегат проєкту 1135.1 "Гетьман Сагайдачний" мав повну водотонажність в 3650 тон, крейсер проєкту 1164 "Москва" — 11500 тон, американський перспективний фрегат FFG Constellation — 6700 тон. Фактично Німеччина будує або ж великі есмінці або малі крейсери, якщо оцінювати по габаритах.
Головне призначення майбутніх кораблів - експедиційні дії у віддалених районах світового океану. Хоча зараз, йомовірніше за все, спектр задач змінено для дії у Балтійському морі проти флоту та узбережжя росії, або у складі міжнародного з'єднання у Північній Атлантиці - також для протидії російському флоту. При цьому самостійно або в складі ескадри кораблі здатні виконувати завдання ППО/ПРО, ПЧО, боротьбою з надводними та наземними цілями тощо. З цікавого — розширені "антипіратські" можливості — на кораблі передбачено розміщення 84 осіб спецназу чи морпіхів — фактично урізана рота, модульного госпіталя, додаткових БПЛА чи моторних човнів.
Модульна архітектура корабля передбачає розміщення широкого спектру необхідних систем, від модулів з буксованими ГАС до протимінних чи водолазних систем. Очікується, що перші два корпуси матимуть "протичовнову" спеціалізацію а інші два - "патрульну".
Що стосується комплексу корабельного озброєння, то як для 11000 тон тонажу, воно, скромне і швидше відповідає сучасним фрегатам. Артилерія головного калібру представлена 127-мм/64 кал. АУ Leonardo на баці. Перед надбудовою розташовані 8 секцій Mk-41 під 64 зенітні ракети ESSM, ближній контур ППО представлений двома ЗРК RIM-116 Block 2A/B (у передній та кормовій частинах). Малокаліберна артилерія представлена двома 27-мм бойовими модулями Rheinmetall MLG 27. Протикорабельне озброєння представлено вже класичними вісьмома ракетами Kongsberg NSM.