Українська залізниця перестала бути збитковою

Вторник , 19 сентября 2023, 16:06
За підсумками роботи у першій половині 2023 року "Укрзалізниця" вийшла на беззбитковий рівень роботи, заявляє керівник підприємства Євген Лященко у великому інтерв'ю виданню "Інтерфакс".
Українська залізниця перестала бути збитковою

"Укрзалізниця" у другій половині 2023 року розпочала працювати без збитків. "У травні ми подали зміни до фінплану, в яких вже є навіть невеликий прибуток. Зараз УЗ беззбиткова. Згідно з нашим прогнозом, через дев'ять місяців буде прибуток. За підсумками 2023 року ми також вийдемо на прибуток", - зазначив Лященко.

За словами Лященка, фінансовий результат міг би бути ще кращим, якби компанії дозволили продавати металобрухт на експорт. "Є ідея реалізовувати частину металобрухту на експорт за цінами зовнішнього ринку, які зараз у 2-2,5 рази вищі, ніж ціни внутрішнього ринку. Ще у квітні ми офіційно звернулися до уряду з пропозиціями щодо коригування порядку управління майном УЗ, згідно з якими пропонуємо дозволити продати частину металобрухту великим світовим виробникам продукції ГМК за прямими двосторонніми угодами без мита. Ми також подавали такі пропозиції щодо виходу на беззбитковість у рамках доопрацювання фінансового плану", - додав керівник УЗ.

Компанія розраховує, що їй дозволять продавати до 25-30% загального обсягу брухту. Без цього у 2023 році компанія недоотримає 308 млн грн, у 2024 році - 887 млн грн.

Лященко додав, що УЗ - найбільший заготівель металобрухту в Україні, свою частку компанія оцінює у 12-15%. "Я не знаю, хто б виробляв більше за нас... Продаж брухту - це не лише питання грошових надходжень. Це частина наших процесів, це важливо для безперебійної роботи "Укрзалізниці". Якщо ми не різатимемо старі вагони, то вони забиватимуть шляхи, і це вже питання безпеки руху", - сказав Лященко.

comments powered by HyperComments