"Укрзалізниця" відновила послугу Wi-Fi у поїздах Інтерсіті
20 вересня "Укрзалізниця" повідомила, що запускає послугу доступу до Інтернету по Wi-Fi у поїздах Інтерсіті та Інтерсіті+.
Ця послуга доступна у всьому рухомому складі, який обслуговує Інтерсіті. Всього це 16 поїздів - 10 поїздів Hyundai, 2 поїзди Skoda, 2 поїзди Тарпан та 2 поїзди з вагонами МПЛТ локомотивної тяги.
«Ми зробили те, про що говорилося роками. Усі пасажири швидкісних поїздів відтепер мають доступ до Інтернету через Wi-Fi. Це було одне з пріоритетних завдань, адже в сьогоднішніх реаліях надважливо залишатися онлайн. Тож, подорожуючи, ви можете працювати, навчатися, спілкуватися з рідними та коханими. Дякую всій команді, яка нарешті зробила цей проєкт реальністю!», – зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.
Однак слід зауважити, що майже відразу після запуску поїздів Інтерсіті у 2012 році перед чемпіонатом Європи з футболу, що проводився тоді в Україні, у цих поїздах був Wi-Fi. Він працював на обладнанні мобільного оператора "Інтертелеком", який на той момент був єдиним в Україні, який надавав послуги відносно швидкісного мобільного інтернету стандарту 3G, причому цей зв'язок був доступний не лише у великих містах. На практиці ж ця послуга існувала приблизно до 2015-2016 рр., при цьому під час руху поїзда на великій швидкості поза межами значних населених пунктів доступ до Інтернету був практично відсутній. Сам Інтернет надавався по стандарту мобільного зв'язку CDMA rev.B, тобто на один вагон поїзда на всіх пасажирів було доступно до 14 мегабіт швидкості, які потім "ділилися" на всі пристрої, підключені по Wi-Fi. Згодом через відсутність можливості сплатити вартість ліцензії на мобільний зв'язок стандарту 4G вищезгаданий "Інтертелеком" фізично припинив роботу своєї мережі майже скрізь в Україні, залишившись працювати як реальний мобільний оператор лише у межах Одеської області.
Таким чином, доступ до Інтернету по Wi-Fi у поїздах слід вважати не запровадженням нової послуги, а відновленням старої на новому технічному рівні.
Коротка інструкція для пасажирів, покроково:
- Під час подорожі увімкніть Wi-Fi на своєму пристрої та оберіть мережу під назвою WiFi test.
- Після доєднання до мережі на вашому пристрої відкриється сторінка бортового порталу portal.uz.com.ua з базовою інформацією про подорож, електронним меню та можливістю залишити відгук про поїздку.
- Користуйтеся безкоштовними 1 Гб трафіку на швидкості 10 Мб/с.
Поки триває дослідна експлуатація, доступ до Wi-Fi залишатиметься безкоштовним для пасажирів. Таким чином, у майбутньому доступ до Інтернету у поїздах буде платним. Платити за це потрібно буде або окремо, або ця послуга може бути включена як додаткова опція у вартість квитка.