У казахському місті Теміртау відновлюють рух трамваїв
З 1 жовтня у Теміртау відновили рух трамваїв по єдиному повністю реконструйованому маршруту. До кінця 2024 року рух відбувається у тестовому режимі, далі місцева влада та адміністрація металургійного заводу, якому належить трамвай у якості окремого підрозділу, обіцяє запустити регулярний рух. Для цього буде задіяно, як мінімум, 8 нових вагонів.
До цього, 14 лютого 2023 року, рух трамваїв у Теміртау було припинено повністю. Власник заводу компанія "Арселор Міттал" заявила про нерентабельність руху трамваїв.
На той момент залишався один маршрут №4 від 8-го мікрорайону до Цеху Обжигу - центральної прохідної металургійного комбінату. Цей маршрут обслуговували декілька старих трамваїв радянського виробництва КТМ-5 (71-605) та придбаних вживаними у Німеччині Татра-КТ4. Всього у місті на момент припинення руху залишалося 20 пасажирських вагонів КТМ-5, 12 - Татра-КТ4 та декілька службових. Більшість з них були непрацездатними. А ті, що працювали - були повністю застарілими.
У червні 2023 року розпочався демонтаж колій і контаткної мережі. У вересні 2023 року було оголошено про ліквідацію трамвайного парку як юридичної особи та скорочення співробітників. Фактично це означає остаточну ліквідацію трамвая у місті.
Але згодом сам металургійний комбінат було націоналізовано і повернуто у державну власність. Після цього наприкінці 2023 року інвестором заводу стала казахська компанія Quarmet. Наприкінці квітня 2024 року підприємство Qarmet розпочало відновлення трамвайної системи - стартувала повна заміна колії і контактної мережі від заводоуправління до проспекту Республіки загальною довжиною до 15 км.
Для оновленої мережі придбали нові вагони у Китаї - виробництва компанії SMEST, яка до 2012 р. виготовляла трамваї для китайського міста Чанчунь. Наразі придбано 8 вагонів, планується - до 20.
Нові вагони - односекційні та частково низькопідлогові. Вони мають нетрадиційну компоновку: ходові візки зміщені до кінців вагону, за рахунок цього створено низькопідлогову частину в середині, яка займає понад половину загальної площини салону. Над ходовими візками підлога висока. У салон ведуть три двері - одна широка та дві вузькі, всі у низькопідлоговій частині. Сидіння розташовані спиною до вікон - як у звичайних вагонах метро. За рахунок цього у вагон стандартної довжини вміщено 44 сидячих місця і є достатньо простору для стоячих пасажирів та накопичувального майданчика. Для зручності пасажирів є пандус біля середньої двері, кондиціонер та світлодіодне освітлення. Кожен з вагонів має індивідуальне оформлення, що показує роботу металургів, однак при цьому вікна повністю закриті перфорованою плівкою.
Також вагони обладнані опцією автономного ходу на акумуляторах на невелику відстань.
Фактично, трамваї для Теміртау є версією вагонів моделі SY-YG16-2, які працюють у Чанчуні, але з низькою підлогою, та пристосованими до одностороннього руху з однією кабіною керування та дверима лише по правому борту. Недоліком таких вагонів є неможливість одночасного руху двох вагонів назустріч один одному у кривих з малим радіусом. Втім, в умовах невеликої кількості вагонів на одній лінії - водії просто будуть пропускати один одного на таких ділянках.
Трамвай у Теміртау було збудовано у 1959 році спеціально для обслуговування металургійного комбінату. У період максимального розвитку працювало 5 маршрутів, в тому числі 2 внутрішньоміських та 3 до двох кінцевих різних ліній на заводі - Цех Обжигу та Коксохімічне підприємство. Згодом у грудні 2005 р. закрили лінію у Старе місто, яку згодом повністю демонтували, а у червні 2013 р. - закрили лінію на Коксохімічне підприємство.