Почалося постачання нових трамваїв до Загреба
![Почалося постачання нових трамваїв до Загреба](https://traffic.od.ua/content/documents/12624/1262363/thumb-item-640x415-f93a.jpg)
Хорватська компанія Končar KEV ще 3 лютого передала перший із 40 трамваїв моделі NT2400, замовлених загребським оператором громадського транспорту ZET.
У червні 2023 року компанія ZET розмістила замовлення на суму 37,8 млн євро на перші 20 трамваїв, що фінансується за рахунок Національного плану відновлення та стійкості за підтримки ЄС на 2021-2026 роки. Додаткове замовлення на ще 20 вагонів було підписано у вересні 2024 року.
Трисекційні трамваї мають довжину 20,8 м з чотирма двостулковими дверима, мають загальну місткість 115 пасажирів, пандус для візків та USB-порти. Вони мають максимальну швидкість 70 км/год і батареї, які можуть забезпечити аварійний автономний хід на короткі відстані. Загалом вони створені за компоновкою з двох секцій на ходових візках, між якими є третя навісна секція.
3 лютого мер Томіслав Томашевич заявив, що 20 трамваїв «повинні бути поставлені поспіль до кінця року, а потім ще 20 наступного року. На цих 40 коротких трамваях модернізація парку ZET не завершилася, адже готується тендер на 40 довгих трамваїв».
Трамвайний парк Загреба налічує 252 вагони, з яких на початок 2025 року 215 задіяні у пасажирських перевезеннях. Всі трамваї - вузькоколійні, колія 1000 мм. Найбільше у місті - відносно нових, 2005-2010 рр. виробництва, п'ятисекційних низкьпідлогових трамваїв Končar TMK 2200. Є два вагони Končar TMK 2300, які мають три секції - 2009-2010 рр. виробництва. Також є 6 трисекційних трамваїв Adtranz GT6M 1996 р. виробництва, придбаних вживаними 2023 року з Німеччини.
Інші трамваї відносяться до попереднього покоління з високим рівнем підлоги: 12 трисекційних Končar TMK 2100 (1997-2003 рр. виробництва), 45 двосекційних "Татра-КТ4", а також 19 одиночних вагонів "Татра-Т4", до яких є 17 причіпних безмоторних вагонів "Татра-В4". Крім того, залишається 5 двовагонних поїздів (моторний + причіпний вагони) виробництва ще югославського підприємства Đuro Đaković моделі TMK-1Z, вироблених у 1970-х рр.
Нові трамваї, ймовірніше за все, замінять застарілі трамваї "Татра".