На Одеській залізниці відбувся паровозний ретро-тур (ВІДЕО)
23 березня, у суботу, відбувся перший весняний паровозний ретро-тур на Гайворонській вузькоколійці, яка одночасно відноситься і до регіонального філіалу "Одеська залізниця" "Укрзалізниці" і є під підпорядкуванням сектору вузькоколійних залізниць і ретро-техніки "Укрзалізниці".
Гостей ретро-туру, який проходив у одноденному форматі, чекала цікава і насичена програма. Її основу склали два рейси туристичних поїздів під паровозною тягою з старими пасажирськими вагонами виробництва кінця 1950 - початку 1960 рр. польського підприємства Pafawag. Локомотивами стали старий паровоз Гр-336 та переданий тимчасово з Запорізької дитячої залізниці тепловоз ТУ7А-3108.
Як це було - у нашому відеосюжеті, де ми показали поїздку від двох кінцевих на даний момент точок вузькоколійки - від станції Хащувате до станції Рудниця. При цьому ми показуємо майже унікальні зараз кадри денного вузькоколійного поїзда на станції Рудниця.
Перший рейс був за маршрутом Гайворон - Хащувате - Гайворон за напрямком вузькоколійки від вузлової станції Гайворон до Голованівську, де зараз рух вузькоколійних поїздів можливий лише до станції Хащувате. Далі до Голованівську колії треба розчищати та ремонтувати.
Другий рейс тим самим складом вже після прибуття з Хащуватого до Гайворону був - від Гайворону до станції Бершадь і назад. Станція Бершадь є єдиним роздільним пунктом вузькоколійки на ділянці між Гайвороном та Рудницею - де є мінімальний колійний розвиток та можливість роз'їзду зустрічних поїздів.
На всіх трьох станціях ретро-туру - Гайвороні, Хащуватому та Бершаді гості могли почути і побачити культурну програму у виконанні місцевих творчих колективів, поласувати місцевими смаколиками, а також придбати сувеніри з паровозно-вузькоколійною символікою. Всі кошти при цьому спрямовані та ту чи іншу підтримку армії України. Окрім того, для гостей, як завжди, влаштували майже годинну зупинку з музикою та смачним обідом на березі Південного Бугу.
Там найбільш спритні та удачливі туристи навіть могли знайти, погодувати та сфотографувати кота, який "тримає під контролем" залізничний міст через Південний Буг.
Наступні ретро-тури, згідно розкладів "Укрзалізниці", заплановані на 18 травня та 20 липня 2024 р.
Окрім того, вже увечері для туристів влаштували екскурсію та кінопоказ у краєзнавчому музеї у Гайвороні.
Зауважимо, що для гостей таких паровозних турів організатори в особі "Укрзалізниці" влаштували доволі зручну логістику у вигляді спеціальних причіпних безпересадочних вагонів через Вінницію з Києва та через Тернопіль, Хмельницький, Вінницю зі Львова. Мешканці ж інших регіонів України вимушені або шукати варіанти залізничного сполучення до Гайворону самостійно, або їхати автобусами, або користуватися послугами локальних туристичних агенцій.
До Гайворону залізницею можна дістатися зараз лише двома способами. Або регулярним щоденним приміським поїздом з Вінниці (до якого додаються під час ретро-турів спецпоїзди з Києва та Львова), або їхати туди вузькоколійним приміським поїздом з пересадкою на станції Рудниця - невеликою проміжною станцією між Вапняркою та Одесою. На ній зупиняються поїзди від Одеси до Києва, Рахова, Ужгорода, Ковеля та у зворотньому напрямку згідно розкладу, а також електрички, що 4 рази на добу курсують між Одесою та Вапняркою..