Для Києва пропонують безоплатний проїзд у громадському транспорті

Олег Васильєв  |  Пятница , 11 октября 2024, 18:06
У Києві пропонують запровадити безкоштовний проїзд у комунальному громадському транспорті. Таку пропозицію виголосив голова бюджетної комісії Київської міської ради Андрій Вітренко. Він посилається на досвід європейських міст.
Для Києва пропонують безоплатний проїзд у громадському транспорті

Чи підійде така модель Києву, або іншому українському місту?

В Україні наразі є два великих міста із безкоштовним транспортом - це Харків та Кривий Ріг. У Сумах та Херсоні деякі маршрути безкоштовні.

У Харкові така норма діє з 22 року, коли почалися військові дії. Безкоштовний проїзд ввели, ніби, тимчасово. На 2024 рік у бюджеті заклали компенсацію за безкоштовне перевезення пасажирів - 1,2 млрд грн.

Кривий Ріг запровадив безоплатний проїзд, лише для місцевих мешканців, у 2021 році. Якщо раніше з міського бюджету надавали фінансування, то у 2024 році міська рада взяла кредит у ЄБРР на 12 млн євро для забезпечення функціонування комунального пасажирського транспорту. Гроші потрібні у тому числі на покриття витрат на безкоштовний проїзд.

Нижче наведу цитату з публікації ГО "Пасажири Києва" щодо можливого введення безкоштовного проїзду у столиці:

"Безкоштовний транспорт справді можна знайти у багатьох західних містах, серед яких — наприклад, Люксембург чи Дюнкерк. І там, і там, з точки зору туриста, системи функціонують добре, тож можна зробити поверхневий висновок, що це чудова ідея, яка не має підводних каменів. От тільки, якщо копнути глибше, виявиться, що у Люксембурзі запровадження чотири року тому безоплатного проїзду не дало значного ефекту у зменшенні автомобілізації, натомість якість транспорту, на думку багатьох мешканців, лишає бажати кращого.

Загалом це не означає, що люксембурзький експеримент виявився невдалим. Він, хай і не драматично, збільшив кількість постійних пасажирів, а додаткове навантаження на національний бюджет склало лише 5% від вартості утримання транспортної системи, що для найбагатшої країни Європи цілком терпимо.

Але є нюанс. Київ — не найбагатша країна Європи. І, хоч місто справді не таке бідне, як могло б здаватися, громадський транспорт у ньому вже критично недофінансовується. Будь-який люксембурзький досвід у наших умовах — це не більш ніж популізм, тож добре, що київська влада поки не висувала таких ідей на офіційному рівні. Проблем наразі вистачає і без того".

comments powered by HyperComments