Хмельницький отримає 44 нові тролейбуси "Еталон"

Вже повним ходом йде виготовлення 44 нових тролейбусів для Хмельницького на потужностях Чернігівського автозаводу корпорації "Еталон".
На вулицях Чернігова було помічено на випробуваннях новий тролейбус моделі "Еталон Т122", який вироблено для міста Хмельницький в рамках кредиту ЄБРР. Тролейбус вже пофабрований у фірмову ліврею міста.
Ще в липні 2024 року Хмельницьке КП "Електротранс" підписало угоду з Чернігівським автозаводом та ТОВ "Політехносервіс" на виготовлення 44 тролейбусів Еталон Т122, 8 з яких будуть обладнані батареєю живлення, що дозволить пересуватись без контактної мережі до до 20 км. Це дозволить запустити нові маршрути тролейбуса на затребуваних напрямках міста.
Загальна вартість проєкту оновлення тролейбусів складає до 16,55 млн євро, з яких до 10,6 млн євро - кредит ЄБРР, до 2,75 млн євро - інвестиційний грант EU NIP, до 1,7 млн євро - інвестиційний грант Спеціального фонду кризового реагування ЄБРР (CRSF), який отримав кошти від Уряду США, та до 1,5 млн євро - місцевого внеску для модернізації тролейбусних зупинок, тягових підстанцій та тролейбусного депо. Тролейбуси початково закупалися по тендеру двома лотами - на 30 і 14 одиниць.
Попередньо за ці кошти планувалося придбати 42 тролейбуси — 34 звичайних (з аварійним АХ до 2 км) та 8 з автономним ходом до 20 км. Проте внаслідок запропонованої переможцями тендеру нижчої ціни за виділену суму вдасться отримати на 2 одиниці більше.
Парк тролейбусів Хмельницького налічує на початок 2025 року 81 машину, 63 з яких задіяні в пасажирських перевезеннях. Найновіші з них - низькопідлогові, 31 "Богдан-Т791.17" 2015-2019 рр. випуску, придбані за єврокредитом, 2 "Електрон-Т191" 2014 р., 2 "Богдан-Т601.11" 2008 р, а також нещодавно придбані вживаними два тролейбуси "Škoda 24Tr Irisbus Citybus" 2005-2007 рр. випуску. Інші - це випущені ще за радянських часів чи на початку 1990-х тролейбуси "ЗіУ-682" та тролейбуси "ЮМЗ" українського виробництва 1992-1997 рр.
Таким чином, отримання 44 нових тролейбусів дозволить, теоретично, навіть при повному списанні всіх старих високопідлогових тролейбусів дещо збільшити кількість рухомого складу на лініях та запустити нові маршрути.