Запланований вантажопотік дунайських портів всього 10 мільйонів тон

У 2025 році обсяг вантажообігу портів Одеської область на Дунаї може скоротитися до 10 млн т вантажів. Про це розповів заступник міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба.
Другий рік поспіль у портах Дунаю спостерігається падіння обсягів перевалки. Якщо, у 2023 році, на тлі блокади морських перевезень, вони обробили 32 млн т вантажів, то у 2024-му показники скоротилися майже вдвічі.
«У результаті закриття морських портів відбулися певні зміни в перерозподілі вантажів, і порти Дунайського регіону стали рятівним шляхом для реалізації наших експортних планів. Я нагадаю, що у 2022 році за підтримки Організації Об’єднаних Націй і Туреччини було підписано ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів. «Зернова ініціатива» запрацювала 1 серпня 2022 року, а вже 18 липня 2023 року Росія одноосібно вийшла із проєкту, внаслідок чого робота у портах Великої Одеси знову припинилася. Саме тоді й запрацювали на повну потужність порти на Дунаї. З розблокуванням морських портів цей процес розгорнувся у зворотному напрямку. І ми сьогодні бачимо тенденцію до скорочення обсягів завантаження портів на Дунаї. За підсумком року очікуємо десь на рівні 10 млн т вантажообігу. Такі показники не дають нам змогу говорити про стабільний розвиток цього кластеру», — зауважив Андрій Кашуба.
Він також розповів про подальші кроки держави для поліпшення стану перевалки у портах Дунаю.
«Сьогодні ми працюємо над стратегією його розвитку та готуємо пропозиції щодо запровадження компенсаторів, інших стимулюючих чинників, спрощення низки процедур для зацікавлення бізнесу, щоб змінити тенденцію до зниження показників перевалки. Бо це стратегічно важливий для України регіон і нам потрібно тримати його інфраструктуру у належному стані», — наголосив посадовець.