Український дизель-потяг зробив тестовий рейс до Румунії (ВІДЕО)
9 листопада був здійснений перший тестовий рейс дизель-потяга марки ДПКР3 по відновленій ділянці від Рахова через Ділове до румунської станції Валя-Вішеулуй.
Автор відео - Ioan Dobroschi
Нещодавно ми повідомляли про завершення ремонту румунської ділянки цієї залізниці від кордону до Валя-Вішеулуй. А ділянку від Рахова до кордону (Ділове) через станцію Берлібаш "Укрзалізниця" відновила ще у серпні. Там вже курсує приміський дизель-потяг.
Як повідомили в міністерстві інфраструктури, Україна та Румунія відновлюють пасажирське залізничне сполучення на ділянці Рахів - Ділове - Валя-Вішеулуй. Після тестового рейсу даний маршрут незабаром стане працювати у повноцінному режимі.
"Відкриття залізничного пасажирського сполучення на кордоні між Україною та Румунією очікується вже на початку грудня. Маршрутом курсуватиме побудований в Україні комфортабельний регіональний поїзд ДПКр-3. Чистий час у дорозі від Рахова до румунської Валі-Вішеулуй складає близько 40 хвилин, без урахування митних процедур. Прикордонний та митний контроль здійснюватиметься на борту поїзда при посадці,» - підкреслив Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Укрзалізниця планує виконувати два рейси на день з можливістю пересадки пасажирів на поїзди румунської залізниці CFR. Від Валя-Вішеулуй щодня курсують поїзди до станцій Сігет, Клуж та Бухарест. Якщо такий рейс піде від, наприклад, Івано-Франківська - то це буде означати можливість зв'язку з Румунією та Бухарестом з однією пересадкою з одного з обласних центрів України. У перспективі ж можливий і запуск до Валя-Вішеулуй прямих пасажирських потягів, можливо у вигляді окремих причіпних вагонів "Укрзалізниці" від Києва чи Львова через Івано-Франківськ, Коломию, Рахів.
Подальші плани румунських залізничників - відремонтувати широку колію на суміщеному полотні залізниці від Валя-Вішеулуй через Сігет до Кимпулунг-ла-Тиса, де вказана лінія залізниці знову виходить на територію України. До листопада планують завершити ремонт ділянки від кордону на українській станції Тересва до Сигету-Мармацей. Потім, в залежності від погодних умов - розпочати ремонт ділянки між Сигету-Мармацей до Валя-Вішеулуй, на якій підтримується обмежений рух потягів лише колією 1435 мм.
Завершення цього проекту дозволить відкрити транзитне залізничне сполучення Закарпатською областю - від Ужгорода і Чопа через Солотвино до Рахова. Це також дозволить Україні мати третій повноцінний залізничний перехід через Карпати, хоча і не електрифікований. А також це дасть можливість задіяти ще один напрямок залізничного руху через кордон до Румунії - з перевантаженням вантажних потягів та пересадкою пасажирів у румунському місті Сігет та станції Валя-Вішеулуй.
Ще один план залізничного сполучення з Румунією - побудова залізничної гілки колії 1435 мм з румунського Галацу до міста Рені на півдні Одеської області.