Залізниця збільшує обсяги експортних перевезень

Вторник , 24 октября 2023, 12:41
За перші тижні жовтня українська залізниця перевезла 790 тисяч тон експортних зернових вантажів. З них до портів йшло 350 тисяч тон, а до сухопутних прикордонних переходів 440 тисяч тон. Цифри були озвучені під час наради керівництва "Укрзалізниці" та зернового ринку 19 жовтня.

Згідно з даними «Укрзалізниці», із цього обсягу у напрямку портів доправлено майже 350 тис. тонн збіжжя, до західних прикордонних переходів — понад 440 тис. тонн. Загалом це становить 790 тисяч тон експортних зернових вантажів.

Позитивна динаміка пов’язана передусім із роботою тимчасового чорноморського коридору для експорту вантажів. Завдяки цьому зріс і обсяг вивантаження у портах Великої Одеси. Наразі він становить майже 450 вагонів на добу. Туди прямують 2,3 тис. вагонів із зерновими вантажами. У напрямку дунайських портів черга трохи менша — 2,1 тис. вагонів.

Загалом у напрямку західних прикордонних переходів рухається 12,7 тис. вагонів, із зерном з них — понад 2,5 тисяч. Упродовж жовтня фіксується скорочення накопичення на майже 700 вагонів.

Водночас за останній тиждень на 10 вагонів на добу скоротилася передача зернових через західні прикордонні переходи. Наразі зернових і жмихів передається 475 вагонів на добу.

Складнощі зберігаються на українсько-румунському переході Вадул-Сірет—Дорнешти, куди прямують 1,7 тис. вагонів, із них понад 600 — із зерном. Напружена ситуація і на польських стиках. Так, спостерігається значне накопичення жмихів, шротів та олій у напрямку переходу Ізов—Грубешув.

Як зауважив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов, якщо ситуація найближчим часом не покращиться, «Укрзалізниці» доведеться або вводити відповідну конвенцію, або призупинити погодження планів.

Що ж до переходу Ягодин—Дорогуськ, то на нього рухається 1,6 тис. вагонів, половина з яких із зерновими вантажами. Днями відбулася нарада, де для поліпшення ситуації ухвалено рішення щодо запровадження жорсткого графіка передачі вагонів за залучення оператора інфраструктури Польщі.

 

comments powered by HyperComments