Чеська компанія електрифікує за власний рахунок ділянку залізниці євроколії у Закарпатті

Чеський залізничний оператор RegioJet підтвердив намір інвестувати в електрифікацію на дільниці Чоп—Мукачево. Про це заявив власник оператора Радім Янчура в інтерв’ю агентству «Інтерфакс-Україна».
«Якщо Укрзалізниця підтримає нас і сприятиме реалізації проєкту, ми готові інвестувати в електрифікацію сполучення Чоп—Мукачево. Точну суму інвестицій я зараз назвати не можу: очікуємо узгодження Укрзалізниці. Це буде наш подарунок Україні, як і наші гуманітарні поїзди на початку повномасштабного вторгнення», — сказав він.
Зараз магістральна залізниця вітчизняної колії 1520 мм, яка проходить Закарпаттям від Чопа до Львова через Мукачево та від Чопа через Ужгород і Сянки також до Львова електрифіковані постійним струмом напругою 3000 вольт. А ось залізниця євроколії 1435 мм, яка йде від Чопа до Мукачевого зараз залишається неелектрифікованою - і саме її планують електрифікувати за рахунок чеської компанії.
Власник також повідомив, що RegioJet хотів би подовжити нічний поїзд до Мукачева.
«Віримо, що незабаром війна закінчиться і відновиться туризм. Чехи люблять гори, ми б хотіли подовжити нічний потяг до Мукачева, щоб чеські та словацькі туристи прокидалися на місці призначення і йшли в прекрасні Карпати», — сказав Радім Янчура.
Він додав, що Закарпаття — один із найбідніших туристичних регіонів і туризм сприятиме розвитку гірських і передгірних районів України.
Крім того, Радім Янчура повідомив, що інвестиції RegioJet у придбання залізничних потягів сполученням Прага—Перемишль становили 15 млн євро. Кошти було залучено за рахунок кредитного фінансування. Спочатку цей напрямок був збитковим, проте нещодавно вийшов на прибуток, оскільки у поїздах практично немає вільних місць.