Відбувся перший паровозний ретро-тур вузькоколійкою (ФОТО, ВІДЕО)

Фото: Олександр Мальон  |  Понедельник , 8 января 2024, 18:28
6 січня на Гайворонській вузькоколійці Одеської залізниці відбувся перший у 2024 році паровозний ретро-тур.
Відбувся перший паровозний ретро-тур вузькоколійкою (ФОТО, ВІДЕО)

Перший ретро-тур Гайворонською вузькоколійкою у новому році відбувся 6 січня. Туристів чекали 4 старих вагончики, паровоз Гр-336, який раніше працював на Київській дитячій залізниці. Для більшого антуражу до ретро-поїзду причепили дві вантажні платформи.

На допомогу паровозу залізничники також додали до ретро-поїзда тепловоз моделі ТУ7.

Маршрут ретро-туру цього разу був незвичайним - від Гайворона до нинішнього зупинного пункту Дохно, що знаходиться приблизно посередині шляху від станції Бершадь до станції Рудниця. Дохно - колишня станція, причому вузлова. Раніше від Дохно відгалужувалася лінія вузькоколійки до великого цукрового заводу у Чечельнику, відповідно на станції свого часу, до кінця 1980-х рр. велася значна вантажна робота.

Для учасників туру підготували культурну програму різдвяної тематики від місцевих творчих колективів, також проходили ярмарки, на яких збирали кошти на підтримку армії України.

Наступний ретро-тур на Гайворонській вузькоколійці відбудеться вже 13-14 січня за участі як вузькоколійних, так і ширококолійних паровозів з ретро-поїздами від Гайворону до Хащуватого, Бершаді і Джулинки.

У документальному фільмі нашої редакції - історія та сучасність вузькоколійок центральної України.

Зараз вузькоколійка з центром у Гайвороні має довжину 130 км і простягається від Рудниці, де є станція стандартної колії на магістралі Жмеринка - Вапнярка - Одеса до Голованівська, куди підведена малодіяльна стандартна колія від вузлової станції Помічна.

На вузькоколійці виконуються лише пасажирські перевезення, оскільки перевезення вантажів припинилося у першій половині 1990-х рр. Станом на початок 2023 року дві пари приміських поїздів курсують від Гайворона до Рудниці, окрім суботи, коли є лише один поїзд. Ділянка від Гайворону до Голованівська не має регулярних рейсів ще з 2019 р., проте у 2023 р. було відновлено колію та епізодично здійснюється рух туристичних поїздів від Гайворону до станції Хащувате. На всій вузькоколійці, окрім вузлової станції Гайворон, є тупикові зараз станції з колійним розвитком у Рудниці та Голованівську, а також роз'їзди на станціях Бершадь та Грушка. Всі інші станції були ліквідовані та перетворені на звичайні зупинні пункти, всі відгалуження до різноманітних підприємств - демонтовані у 1990-х і на початку 2000-х рр. 

comments powered by HyperComments