"Укрзалізниця" почала будувати євроколію до Ужгорода
"Укрзалізниця" розпочало будівництво залізниці з європейською шириною колії 1435 мм на напрямку Чоп-Ужгород. Офіційна церемонія початку будівництва відбулася 11 квітня в присутності премʼєр-міністра України Дениса Шмигаля та голови правління "УЗ" Євгена Лященка - відбулось укладання першої ланки рейкошпальної решітки нової колії.
Проєкт передбачає будівництво 22 км залізничної колії європейського стандарту. Також в його рамках буде виконано реконструкцію штучних споруд, об'єктів та мереж інженерного забезпечення, оснащення колії двостороннім напівавтоматичним блокуванням та пристроями мікропроцесорної диспетчерської централізації.
Судячи з фотографій, європейська колія, як мінімум, на станціях буде укладена "чотирьохнитковою" суміщеною - для того, щоб пасажирські поїзди могли підходити до існуючих перонів.
Зараз від Чопа євроколія йде Закарпаттям в одну сторону до кордону з Румунією по станції Дякове - по одноколійній неелектрифікованій лінії через Берегове, Виноградів, Королеве. Ще одна неелектрифікована лінія євроколії йде паралельно двоколійній електрифікованій лінії колії 1520 мм від Чопа до Мукачево.
"Проєкт буде реалізовано за 50% грантового співфінансування фонду ЄС Connecting Europe Facility (CEF). "Укрзалізниця" отримала можливість реалізувати цей проєкт в результаті успішної участі у конкурсному відборі проєктів CEF в 2022 році. Загальна сума проєкту 1,3 млрд грн. Термін виконання проєкту складає 14 місяців", - повідомив очільник "Укрзалізниці" Євген Лященко.
На наступному етапі планується проведення електрифікації євроколії Чоп-Ужгород, яка буде прокладена. Також планується проведення техніко-економічного обґрунтування можливого продовження євроколії від Ужгорода до Львова, що стане важливим кроком для приєднання Львова до двох Європейських Транспортних Коридорів TEN-T - Рейн-Дунайського та Середземноморського.