Залізничні перевезення до дунайських портів роблять логістику вантажів дуже дорогою
Логістика через порти Дунаю зараз дорожча, ніж через порти Великої Одеси. Це пов’язано з високою вартістю залізничних і автомобільних перевезень, заявив директор із взаємодії з органами влади компанії «Нібулон» Михайло Різак.
На шляху до дунайських портів Одеської області Рені та Ізмаїл вантажі йдуть приблизно на 200 км далі залізницею та 250 км автошляхами, ніж до портів Одеса, Чорноморськ та Південний. Через це, станом на травень 2024 року, порти Дунаю на 5 $/т дорожчі за глибоководні порти.
На думку Різака, логістика Дунаєм може стати ефективнішою завдяки введенню спеціального тарифу на перевезення від «Укрзалізниці» (умовна 1 грн з Чорноморська до Дунаю і назад у ланцюгу доставки), що підтримає конкурентність портів Дунаю порівняно з глибоководними портами Великої Одеси.
Однак, це ускладнюється тим, що залізниця у напрямку Рені та Ізмаїла неелектрифікована та частково змушена перенаправляти вантажі транзитом через Молдову, що додатково збільшує собівартість перевезень.
Другим чинником експерт назвав допомогу донорів у наданні вагонів і причепів для річкових портів Дніпра та Південного Бугу. Це зменшить вартість логістики під час перевезення зерна від заблокованих річкових терміналів до найближчої залізничної станції та далі до Дунаю.