Колію 1435 мм європейського зразка до Ужгорода запустять у 2025 році

Заступник міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач повідомив за результатами міжурядових консультацій зі Словаччиною про домовленість запустити євроколію до Ужгорода у графіку руху на 2025-2026 роки, розширити пункт пропуску "Ужгород - Вишнє Нємецьке", а пункт пропуску "Павлове-Матіовце" використовувати як пасажирський.
"Провели секторальну зустріч щодо розбудови кордону. У фокусі як автомобільне так і залізничне сполучення. Наприкінці року плануємо з’єднати Київ з основними словаськими містами - Братиславою та Кошице. Залізничне сполучення стане можливим зі зручною пересадкою в Чопі", - зазначив він.
За словами посадовця, у роботі - будівництво вузької колії до Ужгорода, що дасть можливість забезпечити пасажирське сполучення Братислава-Чоп власне до Ужгорода.
У графіку руху на 2025-26 роки планується запустити цей напрямок.
"У планах - розвиток пункту пропуску "Павлове-Матіовце". Наразі він працює як вантажний. Домовились змінити профільну угоду, щоб використовувати його як пасажирський", - додав він.
Крім того, сторони фіналізують текст Угоди про спільний митний та прикордонний контроль. "Наразі текст у словацької сторони. Найближчим часом очікуємо його направлення до Єврокомісії для коментрів", - повідомив Деркач.
Також сторони домовились розширити пункт пропуску "Ужгород - Вишнє Нємецьке" для пішоходів.
"Паралельно з цим працюємо над його модернізацією. Зі свого боку ведемо роботи щодо реконструкції наявного та будівництва нового пасажирського терміналу. Розмежуємо рух вантажного та пасажирського транспорту. Це дозволить збільшити пропускну спроможність. Також працюємо над збільненням вантажопідйомності для пункту пропуску "Малий Березний - Убля". Прагнемо щоб його перетинали вантажівки до 5 тонн", - підкреслив заступник міністра розвитку громад та територій України.
Словацька сторона наразі вивчає таку можливість зі свого боку. Це дозволить розвантажити рух на "Ужгороді".