На Одеській залізниці відбувся паровозний фестиваль

Фото: Інна Дунаєвська, відео: Михайло Заболотний  |  Понедельник , 28 октября 2024, 11:11
26-27 жовтня на Гайворонській вузькоколійці, яка відноситься до регіонального філіалу "Одеська залізниця" "Укрзалізниці" відбувся черговий, вже традиційний, дводенний паровозний фестиваль.
На Одеській залізниці відбувся паровозний фестиваль

Гайворон як фактично єдиний залізничний вузол стандартної та вузької колії знову прийняв паровозний фестиваль, який тривав два дні - 26 і 27 жовтня. 

Гостей фестивалю очікувала культурна програма - місцевий краєзнавчий музей, тематичні ярмарки на станції Гайворон, на березі Південного Бугу, на станціях Хащувате і Джулинка. Також там виступали місцеві музичні колективи. Всі зібрані на ярмарках кошти передали на потреби армії України.

Залізнична частина фестивалю включала у себе ретро-поїзди під паровозною тягою від Гайворону до найближчих станцій як по стандартній, так і по вузькій колії.

По вузькій колії зробили декілька рейсів до зупинки "Передбужжя", що на березі Південного Бугу поруч із досить знаменитим мостом вузькоколійки через річку. Також були рейси далі до станції Бершадь та у протилежному напрямку до станції Хащувате.

Стандартною колією програма фестивалю включала ретро-поїзди до тієї ж станції Хащувате, а також декілька до станції Джулинка і один до станції Зятківці по лінії на Вінницю, яка до початку 1970-х теж була вузькоколійною.

Для фестивалю задіяли чотири старих паровози - по два вузької і стандартної колії, які можна було побачити і на минулих фестивалях.

По стандартній колії працювали паровози Эр799-18 (1954 р.) та Эр798-71 (1953 р.), виготовлені в Угорщині ще за старим довоєнним проектом.

На вузькій колії були паровози Гр-336 (1951 р., збудований у східній Німеччині по "репараційному" проекту) та 159 4-95 (1938 р., типовий радянський вузькоколійний паровоз того часу, відновлений у 2023 р.).

Окрім того, для ретро-поїздів стандартної колії задіяли, окрім паровозів, ще й відреставрований старий пасажирський чотиривісний вагон, збудований ще за часів російської імперії. До цього вагон можна було побачити у Харкові, де його 2015 року відреставрували саме для роботи з ретро-поїздами.

Як завжди, для гостей фестивалю зробили можливість зручно дістатися з Києва та Львова - з проміжними зупинками у Тернополі, Хмельницькому, Вінниці. Мешканці ж інших регіонів України теж, як завжди, були змушені самостійно шукати можливість дістатися до Гайворону. Адже зазвичай туди курсує лише одни приміський поїзд з Вінниці та автобуси-"маршрутки".

comments powered by HyperComments