Як буде працювати в Україні залізниця європейської колії

Понедельник , 28 октября 2024, 15:35
Поступово все йде до того, що в Україні у досить близькому майбутньому почнуть працювати значні ділянки залізниці європейської колії. Окрім розвитку міжнародних пасажирських перевезень, їх планується задіяти під вантажні контейнерні перевезення.
Як буде працювати в Україні залізниця європейської колії

Розвиток євроколії буде відбуватися паралельно з 1520 мм. Про це під час VI Міжнародної конференції Rail Expo розповів Директор Департаменту стратегії та трансформації “Укрзалізниці” Олег Яковенко.

«Передбачається поступовий розвиток колії 1435 мм з підтриманням колії 1520 мм. В основі підходу лежить оновлений в цьому році регламент ЄС, який стосується європейської транспортної мережі. Він передбачає розширення мережі на території України. Це чотири європейських транспортних коридори загальна довжина яких понад 3 300 км. Практично всі коридори проходять через місто Львів, які зроблять місто найбільшим залізничним хабом для розвитку євроінтеграції української залізниці», – відзначив Яковенко.

За словами Яковенка, обидві мережі будуть спеціалізуватися на перевезеннях пасажирів. А щодо вантажів, то європейська колія буде орієнтована більше на перевезення контейнерів, а колія 1520 мм – на  традиційні для України масові вантажі: зерна, руди тощо.

Також Яковенко підкреслив, що Україна має приділити увагу наступним питанням в плани інтеграції в Європу:

Розвивати транскаспійський транспортний маршрут ( ТМТМ);
Розвивати транзитні маршрути через Туреччину, зокрема в напрямку Індії
Брати активну участь в ініціативах на кшталт Global Gateway.

Зараз вже будується ділянка євроколії Чоп - Ужгород, яка з'єднає два "вводи" такої колії в Україну - до Ужгорода та від Угорщини і Словаччини через Чоп далі до Румунії. Також діє для пасажирських перевезень ділянка євроколії Чоп - Мукачево. Планується будівництво, вже по затвердженому проекту, будівництво ділянки євроколії з Польщі до Львова, а також від Румунії до Чернівців.

Закінчити роботи з будівництва ділянки євроколії Чоп - Ужгород планують наприкінці другого – на початку третього кварталу 2025 року.  За словами Олега Яковенка, наступним кроком стане електрифікація цієї дільниці за підтримки Євросоюзу.

Також у планах — будівництво та електрифікація на дільниці між Ужгородом і Матевцями, щоб «доєднатися до словацьких залізниць». Протяжність дільниці становить 10 км.

comments powered by HyperComments