Україна схвалила стратегію розбудови прикордонної інфраструктури
Уряд схвалив розроблену Міністерством розвитку громад та територій Стратегію розбудови прикордонної інфраструктури до 2030 року. Йдеться про автомобільні та залізничні пункти пропуску з країнами-членами Євросоюзу та Молдовою. Також уряд затвердив операційний план заходів для реалізації Стратегії.
Основними цілями Стратегії є:
- збільшення пропускної спроможності прикордонної інфраструктури;
- запуск спільного митного та прикордонного контролю із суміжними країнами;
- цифровізація перетину кордону для зменшення часу очікування в черзі;
- створення мережі зон очікування.
Для досягнення визначених цілей Стратегія містить визначені завдання та результати, які мають бути досягнені.
Зокрема, йдеться про реконструкцію 29 пунктів пропуску та спорудження 17 нових пунктів пропуску.
Стосовно залізничної інфраструктури Стратегія передбачає реконструкцію залізничних колій, мультимодальних терміналів, електрифікацію колій.
Також Стратегія зосереджується на підписанні угод про спільний контроль із сусідніми країнами, Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією, та запровадженні відповідного виду контролю на пунктах пропуску.
Сьогодні сухопутний кордон є для України одним із ключових елементів економічної сталості. Закрите авіасполучення, руйнування портової інфраструктури спричинили значне навантаження на пункти пропуску, які до цього не були пристосовані. Тож, аби адаптувати український кордон до потреб транспортного та пасажирського потоків, ми розробили чітку Стратегію з детальним операційним планом розбудови прикордонної інфраструктури. Окрім збільшення пропускної спроможності та розвитку інфраструктури, ми також фокусуємося на цифровізації процесу перетину кордону, запровадженні спільного контролю із сусідніми країнами, розбудові мережі сервісних зон. Це основні завдання затвердженого документа, над якими вже працюємо та будемо працювати далі. Важливо, що затвердження Стратегії є одним з індикаторів Ukraine Facility Plan, який ми успішно виконали у відповідний термін», — наголосив віцепрем’єр-міністр з відновлення України—міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.
Схвалений документ, зокрема, передбачає запровадження механізмів прогнозування піків товаротранспортних і пасажирських потоків для оперативного реагування та перенаправлення транспортних засобів до менш завантажених пунктів пропуску.
Серед індикаторів моніторингу досягнення цілей Стратегії є:
- тривалість кожної процедури та загальна тривалість усіх процедур;
- час очікування в черзі;
- кількість пунктів пропуску та їхні проєктні й фізичні спроможності;
- збільшення пропускної спроможності;
- наявність сервісної зони та її місткість;
- кількість пунктів пропуску зі спільним або координованим контролем.
Операційний план до Стратегії містить деталізовані заходи з розбудови пунктів пропуску та під’їзних колій, з термінами виконання завдань та обсягами і джерелами необхідного фінансування.