"Укрзалізниця" знову планує виконувати морські поромні перевезення

Четверг , 20 февраля 2025, 13:31
У 2025 році "Укрзалізниця" повернулася до планів використання морських поромів для перевезень Чорним морем від Чорноморська до Грузії.
"Укрзалізниця" знову планує виконувати морські поромні перевезення

Частину вантажів, які рухаються коридором Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ), що з'єднує Китай з Європою, планується спрямувати через Україну, повідомив директор з комерційної роботи та логістики "Укрзалізниці" Тимофій Мураховський на засіданні Офісу експортерів.

За його словами, "Укрзалізниця" вже півроку задіяна в проєкті. Як один з кроків щодо його реалізації - планується зареєструвати в Казахстані компанію UZ Cargo East. При цьому буде задіяно пороми "Герої Плевни" і "Герої Шипки", які "Укрзалізниця" минулого року планувала передати Фонду держмайна України як непрофільні активи.

"Відбулося засідання наглядової ради, на якій було погоджено створення нової юридичної особи UZ Cargo East в Казахстані. Це підприємство для роботи по серединному коридору з Китаю до Європи через Україну", - розповів Мураховський.

За його словами, розглядається, що пороми "Герої Плевни" і "Герої Шипки" перевозитимуть контейнерні потяги, які йдуть з каспійських портів до Баку, а потім до грузинського порту Поті. Пороми доставлятимуть їх до Одеси чи Чорноморську, де як раз і є залізничний поромний термінал.

"Ми станемо оператором не лише залізничних перевезень, а ще й морських. Кінцева мета - створити такий коридор, який з Китаю до Європи надаватиме послуги нашим клієнтам під ключ", - сказав Мураховський.

Як повідомив директор з комерційної роботи та логістики УЗ, наступне засідання, на якому обговорять зазначений проєкт за участі представників УЗ, відбудеться за два тижні в Баку. Мураховський додав, що проєкт нового Транснаціонального транспортного мультимодального коридору має підтримку з боку урядів Китаю, Казахстану, Азербайджану, Грузії. Він не назвав орієнтовні строки запуску проєкту, однак додав, що пороми зможуть транспортувати мінімум два контейнерних потяги на добу, що дасть можливість значно наростити вантажообіг між Китаєм і Європою.

comments powered by HyperComments