Представлено оновлену версію плацкартних вагонів для "Укрзалізниці"

Вторник , 25 марта 2025, 11:45
Крюківський вагонобудівний завод повідомляє про початок випробувань плацкартних вагонів з повністю новим інтер'єром. За кілька днів такі вагони стануть до складу одного з пасажирських поїздів "Укрзалізниці",
Представлено оновлену версію плацкартних вагонів для "Укрзалізниці"

ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" провів ходові випробування на традиційному маршруті між Кременчуком і Полтавою чергових готових пасажирських вагонів, створених для "Укрзалізниці". "Іспит складали два купейні вагони типу СВ і один підвищеної місткості - плацкартний. До нього цього разу була прикута підвищена увага усіх учасників випробувань і керівників ПАТ "КВБЗ", - йдеться в повідомленні заводу.

Завод має досвід складання і поставки плацкартних вагонів у минулі роки для замовників із Казахстану, Таджикистану тощо. Проте для "Укрзалізниці" плацкартні вагони останніми роками не поставлялись.

"Цей вагон зразка 2025 року принципово новий. Залишено лише кузов моделі 61-779. Що стосується ходових частин, гальмівного обладнання, систем життєзабезпечення, безпеки, внутрішнього інтер’єру - це нові розробки. Разом зі спеціалістами УЗ проведено велику роботу. Було виготовлено кілька макетів плацкартного боксу, проведено опитування серед пасажирів", - зазначили на заводі.

Нові плацкартні вагони мають принципово новий інтер’єр у світлих кольорах, як і хотіли пасажири. Максимально застосовано матеріали із нержавіючої сталі, покращена оббивка полиць.

Враховано побажання пасажирів щодо приватності - з’явилися повздовжні перегородки, які відділяють бокси від проходу. Для зручної подорожі пасажирів на верхніх полицях зменшено розмір багажної полиці, щоб людина могла сісти, скористатися столиком, який тут є і може слугувати для роботи з гаджетами, розміщення їжі та напоїв. Для пасажирів на нижніх полицях влаштовано затишний м’який куточок біля вікна, у спинці дивана є зручна газетниця, під полицею - місткий рундук.

Усі пасажири плацкартного вагона матимуть індивідуальні світильники з регуляторами яскравості та можливістю змінювати кут їх нахилу, м’який спектр освітлення, а також розетки з USB портами. 

Ергономіка вагона - зручні драбинки для пасажирів на верхніх полицях, зігнуті поручні, перегородки, вбудовані ручки - усе це покликано зробити подорож для людей якомога зручнішою", - додали на КВБЗ.

Чимало уваги конструктори приділили загальному освітленню салону. Адже у плацкартному вагоні немає коридора, а є наскрізний прохід. Він обладнаний суцільною світловою енергозберігаючою лінією. 

У плацкартному вагоні 58 пасажирських місць. Це дев’ять боксів по шість місць, а десятий бокс - чотиримісний. Бокових полиць у ньому немає, бо вагони мають віялові двері, що відкриваються в обидва боки. Залишок місця використано для облаштування шафи з полицями для зберігання чистої білизни чи ще якихось необхідних речей. У традиційних купейних вагонах такого немає.

"Ми подбали про покращене купе для відпочинку провідників. А ще є зміни, які пасажири не бачать, але обов’язково відчують. Зокрема нововведення в системі кондиціонування і вентиляції.  На вагоні виконано два канали: по одному із них нагнітається свіже повітря, інший - відповідає за рециркуляцію, тобто забирання повітря на обробку", - повідомили на підприємстві.

Вагони обладнані сповивальними столиками, на вікнах є два види ролетних затіняючих штор, написи дублюються шрифтом Брайля.

"Важливо, що на плацкартному вагоні ще зріс відсоток локалізації, бо все більше вітчизняних підприємств (понад 150) освоюють і постачають нам матеріали і комплектуючі, вузли та деталі", - підкреслили в КВБЗ.

У березні 2025 року на КВБЗ планують закінчити здавання вагонів типу СВ. А у квітні - вже перша партія нових вагонів підвищеної місткості (плацкартних) має приєднатися до своїх побратимів на залізниці.

comments powered by HyperComments