Для будівництва залізниці євроколії до Львова виділено 76 мільйонів євро

Європейський Союз ухвалив рішення надати Україні 76 млн євро грантової допомоги — для будівництва євроколії між Львовом і кордоном з Польщею. Про це написав у Telegram віцепрем’єр-міністр з відновлення України—міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.
Проєкт Укрзалізниці схвалено Координаційним комітетом програми Connecting Europe Facility (CEF). Загалом ЄС відібрав 94 транспортні проєкти для фінансування. Проєкт Укрзалізниці «Скнилів – Мостиська ІІ» увійшов до топ-10 пріоритетних проєктів, які цього року погодився підтримати CEF. Це підкреслює важливість і високий пріоритет даного проєкту для європейських партнерів. Найбільшу частку фінансування отримає саме залізнична галузь — 77% від загального бюджету програми буде спрямовано на модернізацію залізничної інфраструктури Європи.
За словами посадовця, це перша повноцінна дільниця майбутнього прямого залізничного з’єднання європейською колією з Європою: Скнилів—Мостиська ІІ.
«Євроколія — це коротший час у дорозі, нові можливості для транзиту, розвантаження пунктів пропуску. І водночас — це інвестиція в економічну стійкість України, розвиток торгівлі, підсилення експорту, нові можливості для бізнесу та логістики. Це чіткий сигнал, що Україна вже частина європейської транспортної мережі, і наша інтеграція відбувається не колись у майбутньому, вона триває зараз», — наголосив Олексій Кулеба.
Завдяки реалізації проєкту поїзди, як пасажирські, так і вантажні, з України зможуть курсувати до Польщі та країн ЄС без зупинок і зміни візків, а також без пересадок. Це суттєво скоротить час у дорозі як для пасажирів, так і для вантажів. Крім того, євроколія відкриє нові можливості для інтермодальних перевезень і транзиту, зменшивши навантаження на автомобільні пункти пропуску.
Нагадаємо, раніше Укрзалізниця вже перенесла пункт прикордонного контролю з кордону до станції Мостиська ІІ— це рішення дозволило спростити й прискорити оформлення поїздів. Також на завершальному етапі — будівництво євроколії між Ужгородом та Чопом. Обидва ці проєкти реалізуються за підтримки CEF та Європейського інвестиційного банку.