На росії підірвали найважливіший тонель Байкало-Амурської магістралі

Четверг , 30 ноября 2023, 18:16
Вночі 30 листопада було підірвано вантажний поїзд прямо у Північномуйському тонелі на Байкало-Амурській магістралі - відомій з радянських часів як БАМ. Що це означає для російської логістики та інфраструктури?
На росії підірвали найважливіший тонель Байкало-Амурської магістралі

Минулої ночі стався вибух на Байкало-Амурській магістралі, а саме в Північномуйському тунелі ім. Бессолова, який знаходиться в бурятії.

В той час, як тонелем рухався вантажний поїзд, або у ньому, або в тонелі спрацювали чотири вибухових пристрої. Цілком можливо, що це була спецоперація українських спецслужб - СБУ або ГУР. Зараз на місці вибуху працює фсб, російські залізничники безуспішно намагаються мінімізувати наслідки вибуху. Рух поїздів тонелем призупинено.

Що це означає?

Українські медіа майже одноголосно пишуть, що це ледь це єдиний серйозний шлях залізничного сполучення між рф та Китаєм. І наразі цей шлях, який росія використовує у тому числі й для військових поставок, паралізовано. 

Що ж там насправді. Якщо ми подивимося на карту-схему головних російських транзитних магістральних залізниць, то ми побачимо, що на схід від Байкалу йдуть загалом дві лінії. Південніше, уздовж кордону з Китаєм - Транссибірська магістраль, повністю двоколійна та електрифікована. Це основний шлях перевезення вантажів з росії до Китаю та на Далекий Схід і у зворотньому напрямку. Від Транссібу відгалужується лінія в Китай - колишня Китайсько-Східна залізниця, у якої недостатня пропускна здатність. Також до Китаю є ще одна залізниця через Монголію. 

А вибух у тонелі стався на БАМі, який свого часу будувався з двома цілями. По-перше, це було економічне освоєння багатих на корисні копалини, але малозаселених районів Східного Сибіру. По-друге, під час радянсько-китайського протистояння у 60-80-ті рр. у СРСР вирішили збудувати ще одну залізницю на Далекий Схід, оскільки наявний Транссіб був дуже уразливий для можливих китайських ударів - адже він знаходиться на великій протяжності всього в кількох кілометрах від кордону. 

Але зауважимо, що підірваний Північномуйський тонель дійсно є найважливішою та найуразливішою точкою БАМу. Його довжина біля 15 км, будували тонель 25 років - з 1975 по 2003-й. Паралельно ньому існує так званий "Північномуйський обхід" - відкрита залізниця дуже важкого профілю довжиною 64 км, на якій діє обмеження швидкості. А великовагові вантажні поїзди йдуть там під декількома локомотивами. Цей обхід залишили у якості резервного шляху навіть після введення в роботу тонелю - на всяк випадок. І ось цей випадок настав.

Вся далекосхідна логістика росії отримала дуже важкий удар - по ключовій точці однієї з двох залізниць, які пов'язують європейську частину росії з Далеким Сходом та Китаєм, та все ж не по єдиному шляху. Так, у них там залишається ще Транссіб, але і на ньому є декілька уразливих точок. Наприклад - залізничний міст у Хабаровську через Амур. Він хоча і дублюється тонелем під річкою Амур, та це можна вважати за товстий натяк - що треба робити з російськими залізницями. 

 

comments powered by HyperComments