Як повені внаслідок циклону "Борис" вплинули на залізниці Європи
Вересень 2024 року запам'ятався Європі сильним циклоном «Борис», який викликав значні руйнування в багатьох країнах континенту. Вітер швидкістю понад 150 км/год та сильні зливи призвели до масштабних пошкоджень інфраструктури, затоплення та тимчасового порушення транспортного сполучення, зокрема залізничного. Особливо відчутним був вплив циклону на пасажирські залізничні перевезення як у межах Європи, так і на сполучення між Європейським Союзом та Україною.
Вплив на залізничне сполучення у різних країнах Європи
-
Німеччина
Циклон «Борис» завдав серйозних збитків німецькій залізничній мережі, одній із найбільших в Європі. Через повалені дерева та затоплені ділянки залізничних колій Deutsche Bahn скасувала більшість регіональних і міжміських рейсів у північних та західних частинах країни. Основні залізничні вузли, такі як Берлін, Гамбург, Франкфурт та Дюссельдорф, були частково відрізані від решти країни через перебої в роботі високошвидкісних ліній. -
Польща
Польща, будучи однією з країн, що найближче знаходиться до України, також зазнала серйозних перебоїв у роботі залізниць. Сильні зливи спричинили затоплення на кількох ключових напрямках, включаючи шляхи, що ведуть до Варшави та Кракова. Перебої в русі поїздів на транзитних маршрутах, які зв'язують Німеччину, Чехію та Україну, були відчутними, що вплинуло на загальну роботу залізничної системи. -
Франція
У Франції циклону також вдалося внести свої корективи. Основні залізничні лінії, включаючи високошвидкісні маршрути TGV, що з’єднують Париж із північними та східними регіонами країни, зазнали перебоїв через сильні вітри та зливи. Залізничні оператори були змушені скасувати десятки рейсів, що спричинило значні незручності для пасажирів. -
Італія
Хоча Італія менш постраждала від циклону, його вплив відчувався на півночі країни. Деякі залізничні маршрути між Міланом та Венецією були тимчасово припинені через пошкодження інфраструктури. Уряди намагалися швидко відновити нормальну роботу, щоб мінімізувати збитки для пасажирів і товарних перевезень. -
Чехія та Словаччина
У цих країнах проблеми з залізничним сполученням виникли через затоплення колій та перебої з електропостачанням, особливо в гірських регіонах. Це серйозно вплинуло на міжнародне залізничне сполучення з Німеччиною та Польщею, затримуючи як вантажні, так і пасажирські перевезення. Найбільші затоплення були у районі міста Острава. -
Румунія
У Карпатах і на півночі Румунії циклону вдалося викликати масштабні зливи, що призвело до затоплення залізничних шляхів. Ділянки залізниць у Трансільванії були тимчасово закриті. Міжнародне залізничне сполучення між Бухарестом і Будапештом було порушене через руйнування інфраструктури як у Румунії, так і в Угорщині. Це спричинило затримки та скасування деяких міжнародних рейсів, що ускладнило пересування пасажирів між цими країнами. У кількох регіонах Румунії, зокрема в південних областях поблизу Чорного моря, вітер пошкодив лінії електропередач, що ускладнило рух електрифікованих поїздів на низці маршрутів. Особливо це стосувалося напрямків між Бухарестом і портами на узбережжі. -
Молдова
Вітер і зливи пошкодили частину залізничних колій у північних і центральних регіонах країни. Це тимчасово порушило сполучення між Кишиневом і великими містами на півночі, такими як Бєльці. Затримки виникли через потребу очищення колій від повалених дерев та відновлення електропостачання на окремих ділянках. Сполучення між Молдовою та Румунією також зазнало затримок через пошкодження інфраструктури по обидва боки кордону. Маршрути, що з’єднують Кишинів із Бухарестом, Яссами, тимчасово припинили роботу або зазнали значних затримок.
Вплив циклону на пасажирське сполучення з Україною
Україна, яка активно відновлювала та нарощувала міжнародне залізничне сполучення з Європою у світлі агресії з боку Росії, також зазнала впливу циклону «Борис». Основні маршрути, що поєднують Київ із Варшавою, Прагою та Берліном, були частково паралізовані через порушення у Польщі та Чехії.
-
Київ — Варшава
Цей маршрут, один із найважливіших для українських пасажирів, був тимчасово закритий через затоплення колій у східній Польщі. Хоча українська залізниця забезпечувала стабільну роботу на своїй території, перебої в Польщі змусили скасувати кілька рейсів або перенаправити їх через інші ділянки. -
Київ — Берлін
Через серйозні пошкодження в Німеччині маршрут Київ — Берлін зазнав численних затримок. Німецька залізниця тимчасово зупинила рух високошвидкісних поїздів на кількох ключових напрямках, що викликало збої в русі українських поїздів. Деякі пасажири були змушені використовувати альтернативні маршрути через Чехію або Польщу. -
Львів — Прага
Сполучення між Львовом та Прагою також зазнало перебоїв. Хоча українська частина маршруту працювала стабільно, збої в Чехії через пошкоджені колії та повалені дерева викликали затримки та скасування рейсів. -
Львів — Будапешт
Хоча маршрут між Львовом та Будапештом не зазнав значних проблем, обхідні маршрути через сусідні країни, зокрема Словаччину, були частково перекриті через наслідки циклону.
Циклон «Борис» завдав серйозного удару по залізничній інфраструктурі Європи у вересні 2024 року, що призвело до масштабних порушень залізничного сполучення у багатьох країнах, зокрема Німеччині, Польщі та Франції. Це також серйозно вплинуло на міжнародне пасажирське сполучення з Україною, де деякі ключові маршрути були тимчасово закриті або перенаправлені.
Незважаючи на труднощі, українська залізниця змогла підтримати роботу на своїй території, забезпечуючи стабільне перевезення пасажирів усередині країни. Однак для повного відновлення міжнародних рейсів знадобилося кілька тижнів, оскільки країни Європи працювали над відновленням пошкоджених інфраструктур.