Залізницю на півночі Молдови реконструюють за грантові кошти
Європейський Союз виділяє грант у розмірі 32 млн євро в реконструкцію ділянки залізниці в Молдові завдовжки 375 км, що йде маршрутом залізничного коридору "Північ-Південь", повідомило представництво ЄС у Кишиневі.
Для реалізації проєкту Залізниця Молдови (CFM) підписала контракт з компаніями Obermeyer Hellas (Греція) та DB Engineering & Consulting (Німеччина). Ці компанії виграли тендер і надаватимуть допоміжні послуги з нагляду за відновлювальними роботами, сприяючи інтеграції Молдови в європейські транспортні мережі.
Модернізована ділянка забезпечить зв'язок з промисловими об'єктами, розташованим на півночі та в центрі Молдові, а також з вільними економічними зонами в містах Меркулешти, Бєльці, Унгени та Кишинів. Маються на увазі ділянки залізниць від Кишинева до Унген та від Унген до вузлової станції Бєльци на півночі Молдови і далі.
Залізничний коридор "Північ - Південь" (Велчінец - Окніца - Бельци - Унгень - Кишинів - Каїнари) буде відновлено на відстані 375 км, з яких 128 км залізниці перебувають у незадовільному стані та будуть відремонтовані за підтримки Європейського Союзу. Відновлена дільниця забезпечить зв’язок із промисловим середовищем, розташованим на півночі та в центрі Республіки Молдова, а також із вільними економічними зонами в Меркулешті, Бельцах, Унгені та Кишиневі.
Також цим коридором здійснюється експорт, імпорт та транзит товарів з Румунії та України. Водночас він сполучається із залізничним коридором Каїнари-Чимішлія-Басарабяска-Джурджулешти, який також використовується для логістики перевалочних вантажів у портах Дунаю та на Чорному морі. Цей коридор реконструюють за кредитні кошти ЄБРР.
А залізнична лінія Каїнари - Ревака (на околицях Кишинева), що сполучає ділянки залізниці на півночі та півдні Молдови в обхід підконтрольної Придністров'ю вузлової станції Бендери вважається відносно новою - вона збудована заново на початку 2000-х рр.
Проєкт є частиною ініціативи "Шляхи солідарності", що підтримується Європейською комісією та спрямований на збільшення експорту, імпорту й транзиту товарів між Румунією, Україною та Молдовою.
Для реалізації проєкту парламент Молдови раніше ратифікував кредитну угоду з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) на суму 23 млн євро, угоду про фінансування з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) на 41,2 млн євро та поправку до кредитної угоди з ЄБРР на 18, 2 млн. євро.