Швидкісне сполучення Київ – Черкаси у повільній варіації

Олег Васильєв  |  Понедельник , 17 июня 2024, 16:01
Держава вклала у модернізацію залізниці на Черкащині 500 млн. грн. для розвитку швидкісного сполучення. Але потяг Інтерсіті їде довше ніж планувалося. Разом з цим Укрзалізниця періодично замінює сучасні експреси на класичну "сидячку", що їде більше 4-х годин.
Швидкісне сполучення Київ – Черкаси у повільній варіації

У серпні 2021 року до Черкас приїхала урядова делегація з Києва для символічного встановлення першої опори з електрифікації залізниці. Роботи здійснювалися під егідою «Великого будівництва». Цей сегмент проєкту був ключовим, адже поява електротяги між станціями ім.Т.Шевченка – Черкаси давала можливість пустити швидкісні електропоїзди. Воєнні дії в Україні дещо призупинили цей процес, але у січні 2023 року залізничники завершили роботу.

Перший поїзд Інтерсіті №729/730 Київ – Черкаси відправився 20 січня. Попри заявлені раніше часові рамки подорожі – 2,5 години поїзд їхав 3 г. 17 хв., пізніше час зменшився до 3 г. 06 хв. Попит з боку пасажирів показав, що тригодинна подорож поїздом цілком може конкурувати з маршрутками. До того ж квиток на експрес коштує у два рази дешевше за автобус.

Проте головна ідея проєкту так і залишилася нереалізованою.

За планом швидкісний поїзд мав їхати минаючи станцію ім.Т.Шевченка. Це давало б економію часу та інших ресурсів. Для цього Одеська залізниця повинна була відновити раніше демонтовану колію у Смілі біля кладовища «Орел». Заплановані роботи так і не виконали.

Замість «Інтерсіті» локомотив з вагонами

Маршрут Київ – Черкаси обслуговують швидкісні електропоїзди. Вони більш ергономічні тому долають маршрутну відтань за 3 години, а по станції ім.Т.Шевченка вистачає 10 хвилин для зміни напрямку руху. Разом з цим, УЗ періодично знімає сучасні електропоїзди з маршруту і перекидає їх на львівський напрямок, коли там зростає пасажиропотік. На заміну дають поїзд локомотивної тяги, що має гірші ходові характеристики, а зупинка по ст. ім.Т.Шевченка розтягується на 20-30 хвилин. З 8 червня поїзд №729/730 курсує саме у такому форматі, а загальний час у дорозі становить 4-4,5 години.

Тобто інвестиції держави у модернізацію 30 км залізниці біля Черкас дали тільки частковий ефект - це використання електротяги для поїздів (вантажних, пасажирських). Щодо покращення сполучення Києва та Черкас, через введення швидкісного руху, маємо певну нестабільність розкладу. Фактично поїзд Інтерсіті курсує за цим маршрутом в окремі періоди.

comments powered by HyperComments