Що там з ціною на перевезення метровагонів до Києва
Як відомо, Держаудитслужба України заявила, що КП «Київський метрополітен» встановив занадто велику вартість транспортної послуги. Переможцю тендеру заплатили 189 млн грн, замість 30 млн грн, пише Держаудитслужба. Столична підземка відкинула звинувачення у зловживанні та заявила, що ціна формувалася на підставі численних технічних та інших вимог (відповідний транспорт, страховка, супровід, дозволи/узгодження і т.д.) Навіть розуміючи всю складність транспортної операції, чи є вартість перевезення – 3 млн грн за 1 вагон обґрунтованою? Держаудитслужба вказала ціну за таку послугу – 500 тис грн.
Чи завищував метрополітен ціну за послугу? Це повинні з’ясовувати правоохоронці, що матимуть повноваження доступу до бухгалтерії всіх учасників тендеру. Мова також йде про субпідрядну організацію, що перевозила вагони. Нагадаю, що тендер на транспортування вагонів метро за маршрутом Варшава – Київ виграло ТОВ «Порто Трейд», засноване у 2017 році, зі статутним капіталом – 1 тис грн. Автотранспорт, що доставив вагони до Києва мав позначення польської компанії «Panas Transport». Тобто, роботу виконував субпідрядник. Тендерна документація не забороняє використання такої схеми.
Скільки може коштувати подібна послуга? Для того, щоб розуміти середню вартість доставки схожого вантажу звернемо увагу на тендер КП «Львівелектротранс» у 2024 році. Це була операція з доставки 12 трамваїв КТ4 з Берліна до Львова. Відстань у порівнянні з «Варшава – Київ» майже однакова. Тоді тендер виграло підприємство «Транс-авто-Д». Вартість перевезення 12-ти трамваїв склала 6 млн 431 тис грн., один вагон – майже 536 тис грн. Специфіка перевезення трамваїв однакова з вагонами метро, за виключенням габаритів.