Як українська залізниця працювала у жовтні (ВІДЕО)

Олександр Вельможко  |  Четверг , 3 ноября 2022, 12:48
Аналізуємо роботу залізниць в Україні протягом жовтня та вітаємо залізничників з їх професійним святом. У нашому відео використані офіційні зйомки "Укрзалізниці", а також наші архівні кадри.
Як українська залізниця працювала у жовтні (ВІДЕО)

У вантажних перевезеннях за жовтень "Укрзалізниця" показала зростання відносно вересня 2022 р. на 380 тисяч тон. Всього перевезли 12 мільонів 60 тисяч тон вантажів, що на 3,3% більше ніж за вересень. З цього - майже 3,6 млн. тон зернових вантажів, головним чином у напрямках морських та дунайських портів Одеської області. При цьому 5 млн. 186 тис. тон прийшлося на експортні вантажі.

Цікаво, що за січень-вересень "Укрзалізниця" перевезла 117,8 млн т, а вже за 10 місяців 2022 року це значення становить 129,9 млн т. Для порівняння, за 10 місяців 2021 року залізницею перевезли 258,4 млн т вантажів, а в жовтні минулого року - 28,7 млн т. Тобто, в умовах воєнного часу ми бачимо значне скорочення перевезень вантажів, приблизно в два рази.

Обсяги пасажирських перевезень порівнювати недоречно. Адже залізниця перебрала на себе значну частину колишнього міжнародного авіаційного пасажиропотоку та виконує евакуаційні перевезення.

Значна частина новин з сфери пасажирських перевезень за жовтень стосується відновлення сполучення з деокупованими та прифронтовими містами. 

- З 3 жовтня відновлено сполучення з Миколаєвом у вигляді приміського дизель-поїзда Долинська - Миколаїв. Потяги далекого сполучення до Миколаєва поки не ходять.

- З 10 жовтня пішли приміські потяги до визволеного Ізюму - з Харкова та Балаклії.

- З 14 жовтня відновлено пасажирське залізничне сполучення з Краматорськом - відразу з потяга класу "Інтерсіті" з Києва.

Вже з 3 листопада відновили сполучення з визволеним Куп'янськом - робота з ремонту пошкодженої залізниці тривала досить довго. Туди запустили два напрямки - з Харкову та зі станції Занки. Приміські потяги йдуть поки що до зупинного пункту Осинове, за декілька кілометрів від Куп'янська, далі пасажирів безкоштовно підвозять автобусами. Справа у тому, що ще не всі мости відремонтовано.

Презентований новий графік руху пасажирських потягів. В ньому пришвидшено ряд існуючих потягів, відновлено деякі раніше скасовані потяги, в тому числі сполученням Одеса - Краматорськ. Запроваджуються нові напрямки сполучення - Харків - Умань, Ковель - Ужгород, Жмеринка - Сумська область. Також вводяться нові міжнародні напрямки - Київ - Кишинів через Могилів-Подільский, Харків - Хелм, Київ - Пшемисль через Вінницю, Хмельницький та Тернопіль. 

Слід зазначити, що з 11 жовтня на частині регіональних філіалів, в тому числі на Одеській та Південно-Західній залізницях запустили продаж квитків на приміські електрички, в тому числі і абонементи, в онлайн-режимі. Особливо актуально це для мешканців Києва та його околиць - з приміськими напрямками та міською кільцевою електричкою.

Про інфраструктуру. Через відсутність митного посту та контролю досі не працює повноцінно відбудована ще у серпні залізниця від Березино в Одеській області до Басарабяски в Молдові. У сусідній Румунії завершили ремонт ділянки ширококолійної залізниці від Валя-Вішеулуй до Берлібаш на кордоні з українським Закарпаттям, скоро там запустять повноцінний залізничний транзит між двома ділянками залізниці - щоб можна було запустити потяги від Ужгорода і Чопа до Рахова та Івано-Франківська.

На півдні Одеської області Ренійська міська рада "дала добро" на будівництво логістичного мультимодального комплексу, до якого буде підведено гілку залізниці європейської колії 1435 мм - від сусіднього румунського Галацу через Джурджулешти у Молдові. Українські політики та бізнесмени почали процес лобіювання будівництва залізниці колії 1520 мм по території Польщі від західних регіонів України до Литви.

Сполучення з визволеними містами починається дуже часто у вигляді дизельних рейкових автобусів. Потім, після відновлення контактної мережі, туди знову йдуть електрички. 

Протягом жовтня росіяни системо ззавдавали удари по енергетичній інфраструктурі. Це призводило до аварійного знеструмлення ряду ділянок залізниць на час від декількох годин до доби. Тому для забезпечення пасажирських перевезень задіяні резервні тепловози - це дозволяє, хоча і з затримками, підтримувати рух потягів. До перевезень задіяли і раніше конфісковані три білоруські тепловози, які після початку війни опинилися на українській території. Також для підтримки роботи "Укрзалізниця" отримала 35 дизель-генераторів, які на випадок знеструмлень будуть давати електрику на вокзалах, в тому числі і на одеському.

Загалом ми бачимо, що залізниця продовжує успішну та безперебійну роботу в умовах воєнного часу, що є стратегічно важливим для України.

comments powered by HyperComments